jossimd Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 (endret) Hei. Jeg skal kjøpe ny skjermkort kjøler, til HIS X850XT å lurer på hvilken jeg skal kjøpe. Har tenkt på disse: Denne eller denne Jeg har viftestyring og vil gjerne kunne styre skjermkort kjøleren med viftestyringa. Er det noen forskjell på denne og den andre Zalman kjøleren jeg har linket til? Uten om de røde led lysa og at det står Fatal1ty på? Endret 12. oktober 2005 av jossimd Lenke til kommentar
Ulf Isaksen Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Har tenkt på disse: Denne eller denne. samme link.... Lenke til kommentar
jossimd Skrevet 12. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2005 Har tenkt på disse: Denne eller denne. samme link.... Sånn nå er det fikset. Lenke til kommentar
Clutch Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 (endret) Hei. Jeg skal kjøpe ny skjermkort kjøler, til HIS X850XT å lurer på hvilken jeg skal kjøpe. Har tenkt på disse: Denne eller denne Jeg har viftestyring og vil gjerne kunne styre skjermkort kjøleren med viftestyringa. Er det noen forskjell på denne og den andre Zalman kjøleren jeg har linket til? Uten om de røde led lysa og at det står Fatal1ty på? Begge kjølerne du linket til er gode kjølere! Det er vel litt sånn elle melle,hvis du forstår. Monterte selv en Arctic Silencer på mitt X800 Pro vivo,temperaturen sank som en stein + at jeg kunne overklokke en god del lenger. Den Fatal1ty kjøleren du linker til;er vel en blåkopi av Zalman-kjølern,bortsett ifra at det er en led som lyser rødt på den.Den koster også kr.100,- mer enn Zalman. Summasummarium: Hvis du ikke velger Arctic Silencer`n,så velger du Zalman kjøleren. Lykke til! Mvh Endret 12. oktober 2005 av Paddington_V1A Lenke til kommentar
espeneppi Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Fatal1ty: 23.7 dB ±10% (Quiet Mode), 36dB ±10% (Performance Mode) Så denne bråker mer enn vf700cu Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 vf700 (eller fatality, som også er dyrere) er mye bedre en arctic cooling, som ikke skal være så veldig stor forskjell ifra boxed kjøleren. Lenke til kommentar
jossimd Skrevet 13. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2005 Ok takk for svar jeg tror jeg går for Zalman kjøleren. Lenke til kommentar
daniel_984 Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 vf700 (eller fatality, som også er dyrere) er mye bedre en arctic cooling, som ikke skal være så veldig stor forskjell ifra boxed kjøleren. 4997209[/snapback] Det der er tull! Hvor har du fått det fra? Har du i det hele tatt kjøleren selv? Noe jeg egentlig tviler grunnet måten du skriver på.. Det er rett og slett for dårlig å spre dårlig info som det der.. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 (endret) Jeg har ikke prøvd den, men etter flere bruker erfaringer så har jeg fått en oppfating at actic silver er dårligere en vf700! Har du noen info som motsier det motsatt så får du bare skrike ut. Sjekk ut hw.no testen du. Den er ikke dårlig bare ikke så veldig bra. Tar med et lite avsnitt derifra: "Den orginal ASUS-kjøleren blåste store mengder med luft over kjøleribbene til spenningsregulatorene, mens AC-kjøleren dekker til dette området. Det gir en mildt sagt het dødsone, så het at vi under stresstesting målte nærmere 90°C på selve kjøleribbene! Det er greit at spenningsregulatorene skal tåle en viss arbeidstemperatur, men vi kan ikke tenke oss at slike temperaturer kan være godt for skjermkortets levetid. Slik varme vil i tillegg "smitte" over til andre komponenter på kortet. For eksempel kunne vi måle en temperatur på nærmere 60°C ved den nærmeste minnebrikken og 45°C to brikker unna. Det kan umulig være godt for overklokkingsresultatene?!" og 60 og 45 grader på minnebrikkene er over det jeg har på boxedkjøleren + at gpu er varmere en hos vf700! 3 grader kaldere i idle og "bare" 11 grader mindre i full load. Endret 13. oktober 2005 av andrull Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Jeg har ikke prøvd den, men etter flere bruker erfaringer så har jeg fått en oppfating at actic silver er dårligere en vf700! Har du noen info som motsier det motsatt så får du bare skrike ut.Sjekk ut hw.no testen du. Den er ikke dårlig bare ikke så veldig bra. Tar med et lite avsnitt derifra: "Den orginal ASUS-kjøleren blåste store mengder med luft over kjøleribbene til spenningsregulatorene, mens AC-kjøleren dekker til dette området. Det gir en mildt sagt het dødsone, så het at vi under stresstesting målte nærmere 90°C på selve kjøleribbene! Det er greit at spenningsregulatorene skal tåle en viss arbeidstemperatur, men vi kan ikke tenke oss at slike temperaturer kan være godt for skjermkortets levetid. Slik varme vil i tillegg "smitte" over til andre komponenter på kortet. For eksempel kunne vi måle en temperatur på nærmere 60°C ved den nærmeste minnebrikken og 45°C to brikker unna. Det kan umulig være godt for overklokkingsresultatene?!" og 60 og 45 grader på minnebrikkene er over det jeg har på boxedkjøleren + at gpu er varmere en hos vf700! 3 grader kaldere i idle og "bare" 11 grader mindre i full load. 5000889[/snapback] Så var det at det er en Actic _Silencer_, jeg selv ville gått for en ArticSilencer da de trekker luften ut av kabinettet og samt kjøler ned minnebrikkene. Er meget enkelt å montere. Lenke til kommentar
daniel_984 Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Jeg har ikke prøvd den, men etter flere bruker erfaringer så har jeg fått en oppfating at actic silver er dårligere en vf700! Har du noen info som motsier det motsatt så får du bare skrike ut. ... ... og 60 og 45 grader på minnebrikkene er over det jeg har på boxedkjøleren + at gpu er varmere en hos vf700! 3 grader kaldere i idle og "bare" 11 grader mindre i full load. 5000889[/snapback] Jaja, det er vel hva de mener. Jeg synes den testen var rimelig , og framstiller at de fleste kort har dette problemet. Sannheten er at X8x0-serien ikke har slike passive ribber på seg, derfor blir testen irrelevant for formålet i denne tråden. Hva annet angår så har jeg den kjøleren selv på mitt X800XT kort, og har klokket det så langt jeg tør, selv om jeg vet det kan nå lenger. Har hørt veldig mye bra om Zalman kjøleren, ikke misforstå, men det du hevdet isted var veldig enkelt feil. PS: Den heter Silencer, ikke silver. Silver er goop du har på die/ram. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå