Jan Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 Men jeg har hørt om at i nedreland får man kjøpt produkter med hasj i andre former enn sin rene, og røyk? Hasj muffins? 4998279[/snapback] Ja, riktig. Hasj er legalisert der, og du kan kjøpe det på helt vanlige kaféer der. Ontopic: Er i mot legalisering av hasj og andre narkotiske stoffer (man kan da bli rusa på andre måter?!) 5039627[/snapback] Neida, hasj er ikke legalisert i Nederland. Det er fortsatt straffbart å bruke det og selge det, de har bare bestemt seg for å ikke straffeforfølge kjøp og salg til personlig bruk. Og det selges ikke på "vanlige" kafeer, men på de såkalte coffeeshops, som tross navnet ikke er kafeer. Og Nedeland har slett ikke færre narkomane, hverken på tunge eller lette stoffer, men siden handelen av de lette stoffene foregår innedørs ser du dem ikke henge på gata slik som i Norge. Og Nederland har en rekke sosiale og andre ordninger som skal hjelpe narkomane på rett kjøl, så du finner færre av dem i rennesteinen... Geir 5045745[/snapback] Har faktisk snakket med en nederlender..Og han fortalte at coffeeshopsene kjøper mye på gatene. Så det virker litt "korrupt" hele greia. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 Ja. Leverandørene til coffeeshop'ene er akkurat de samme kriminelle bandene som i andre land, og geskjeften deres er like ulovlig i Nederland som ellers. Det er et paradoks at man tillater folk å drive en forretning som selger ulovlig smuglergods. Men slik er det altså. Og siden man i praksis ikke etterforsker disse leverandørene i særlig grad, er det ikke noe som hindrer dem i å handle med harde stoffer samtidig. Det er medaljens bakside. Geir Lenke til kommentar
sixx Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 Jeg har ikke noe mot narkotika... det vil si, lettere narkotika... Hasj feks, er ikke noe farlig i små mengder. Men så har vo unntak da, ecstasy, kan være VELDIG farlig. å tyngre stoffer har jeg noe mot. Men jeg ser mest på hasj å slikt som valgfritt rus... Øl og hasj er like uskyldig i mitt syn! Men får du får mye begynner man å tulle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå