Gå til innhold

Hva synes dere om narkotika?

McMadhouse75

Anbefalte innlegg

Ja, for en joint ødelegger livet ditt. :roll:

Uansett, så er jeg for legalisering av cannabis. Diverse punkter som omhandler hvorfor, er nevnt tidligere i tråden, så jeg orker ikke og ramse opp.

Men andre stoffer.. Heroin, kokain osv osv osv. Har jeg lite til overs for.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om cannabis blir legalisert og kan kjøpes over disk så kommer jeg til å slutte med alkohol, men jeg gidder ikke bryte loven pga. litt rus så da blir det alkohol i mellomtiden.

Cannabis er et bedre og mindre skadelig rusmiddel enn alkohol...EOD.

Lenke til kommentar
Om cannabis blir legalisert og kan kjøpes over disk så kommer jeg til å slutte med alkohol, men jeg gidder ikke bryte loven pga. litt rus så da blir det alkohol i mellomtiden.

Cannabis er et bedre og mindre skadelig rusmiddel enn alkohol...EOD.

man må ikke drikke seg helt drita på alkohol, og litt alkohol er ikke farlig. Hadde nok reagert STERKT hvis foreldrene mine begynnte med cannabis eller hasj, en om de tokk seg et glass vin! Men med narkotika holder det med noen få gram og så er de på kjøret. Nei til legalisering! Har heller ingen respekt til narkotikamisbrukere og de som selger det, og mener de er verdens avskum. Mener ikke at de skal behandles grovt eller andreledes enn andre mennesker, mener bare at de er verdens avskum! (sikkert mange som mener det motsatte og blir sinte, men det er min mening). :roll:

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Men med narkotika holder det med noen få gram og så er de på kjøret¨

Viser jo hvor naiv og full av skremselspropaganda du er.

Hvordan skal det være mulig å ta noe av det du sier alvorlig når du tydeligvis ikke veit en dritt om hva du snakker om?

[Glint] Ja, for all del...lemp cannabis og herion i samme kategori, de rusmidlene er jo SÅ like.

Glint

Ja, for all del...lemp cannabis og herion i samme kategori, de rusmidlene er jo SÅ like.

edit : mekker ikke å legge inn 2 quotes fra forskjellige personer i samma post ass :(

Endret av Propaganda
Lenke til kommentar

hvis man hadde fått både alkohol og hasj inn som helt nye varer i dag, så hadde alkohol blitt bannlyst i hele verden utenom columbia og de landa,som alltid skal ordne lissom... Hasjen derimot hadde nok blitt tatt inn med glede, medisinsk sett først og fremst, helt til folk finner ut at det er lett å plante, og digg å røyke

Lenke til kommentar
(1)Det er bevist at hasj kan hjelpe mennesker med smertefulle sykdommer som f.eks MS,kreft,aids osv, og jeg syns det blir feil å nekte disse menneskene dette alternativet.

(2)Hasj til medisinsk bruk syns jeg er greit, og det har ikke faktisk ikke de store skadevirkningene som 9 klasse læreren din fortalte deg, alltfor mye feilinformasjon og skremselspropaganda ut å går på akkurat dette området.

(3)Jeg sier ikke at jeg mener at det er greit å røyke hasj, men jeg syns det blir feil å sitte å ljuge til barn og unge om virkningene av hasj, bedre å være ærlig i mine øyne.

(4)Så det ble nevnt ovenfor at alkohol er mer skadelig enn hasj, jeg er helt enig, alkohol dreper hjernecellene dine, mens hasj sløver dem ned.

(5)Så er det de som sier at '' jammen,hvis du røyker hasj hver dag så blir du sløv og dum'' , joa, greit nok det, at du blir sløv og slapp over tid, men hvis du drikker alkohol hver dag, så blir du psykisk og fysisk dårlig, og ikke minst er det dødelig.

1. Det er da vitterlig ikke bevist, men hvis du har kilder så tar jeg gjerne imot de (nei, NORMAL er ingen kilde). Det er mye som tyder på at stoffer i cannabis planten har en positiv effekt på mange sykdommer, men det er på ingen måte bevist og forskningen på dette fenomenet er knapt nok i startgropa. Forsåvidt så er det gjerne den smertestillende effekten til THC som "hjelper".

2. Hasj til medisinsk bruk er en floksel utstedt av hasjhuene i NORMAL. Ja, stoffer i Cannabisplanten kan ha en positiv effekt på enkelte sykdommer, men skadevirkningene ved hasj er for store til at leger skal kunne skrive ut jointer på blå resept. Derimot burde forskningen på Canabisplanten økes.

3. Ja, vær ærlig. Det er mye feilinformasjon og propaganda på begge sider her. Enkelte tar det som NORMAL sier for god fisk, andre tar det som UMN sier for god fisk. Sannheten ligger antakeligvis et sted midt i mellom.

4. Spekulativ påstand. Hasj har en mye sterkere langtidsvirkning enn alkohol som hos enkelte kan gi seg utslag i paranoia, vedvarende sløvhet etc.

5. Det blir egentlig for dumt å diskutere hva som er mest skadelig av alkohol og hasj. Begge deler er skadelig på forskjellige nivåer.

Lenke til kommentar

Som andre her har nevnt, så syns jeg hasj og marihuana bør legaliseres.

Som også nevnt, hvor mange gidder å holde på med det når det ikke er forbudt.

Kjenner noen som røyker litt en gang i blandt, og merker ikke stor forskjell på dem, annet enn litt humørsvingninger. Men hvem har vel ikke det?

Sterkere stoffer, som virkelig går ut over kroppen bør fjernes fra samfunnet. Og de som absolutt skal drive med det, kan plasseres et øde sted, hvor de ikke har mulighet til å skade andre enn seg selv.

Lenke til kommentar
Det er mye som tyder på at stoffer i cannabis planten har en positiv effekt på mange sykdommer

Forsåvidt så er det gjerne den smertestillende effekten til THC som "hjelper".

Det er mye som tyder på det, og det finnes så mange personer med sykdommer som MS , aids eller kreft, som har stått frem og fortalt hvordan cannabis hjelper dem gjennom smertene, det er i mine øyne bevis nok, hvorfor skulle granny på 65 ljuge om det?

THC ''hjelper'' på fysiske smerter på en bedre måte enn alkohol ''hjelper'' psykisk smerte.

Lenke til kommentar

Mener å huske fra mine informative timer med en ærlig lærer (Per<3) på ungdomsskolen at hasj gir nedsatt læreevne og at man får vanskeligere for å utvikle seg psykisk. Dette resulterer i at folk som røyker hasj ofte er opptatt av de samme tingene over svært lang tid.

Kan ikke se noen liknende effekter av alkohol.

Nei til legalisering.

Lenke til kommentar
Men med narkotika holder det med noen få gram og så er de på kjøret¨

Viser jo hvor naiv og full av skremselspropaganda du er.

Hvordan skal det være mulig å ta noe av det du sier alvorlig når du tydeligvis ikke veit en dritt om hva du snakker om?

[Glint] Ja, for all del...lemp cannabis og herion i samme kategori, de rusmidlene er jo SÅ like.

Glint

Ja, for all del...lemp cannabis og herion i samme kategori, de rusmidlene er jo SÅ like.

edit : mekker ikke å legge inn 2 quotes fra forskjellige personer i samma post ass :(

Har da aldri satt cannabis og hasj i samme bås! Bare sa at hvis foreldrene begynnte med noe som helst av de stoffene så ville reagert sterkt. Kunne gått ha skrevet ectasy, kokain osv.. Men ville frem til at uansett hvilken narkotika det er sankk om så er jeg imot det. Hasj fører i mange tilfeller til kokain og sterkere stoffer, for man kommer inn i miljøet. Er man dum nok til å prøve hasj (og ikke slutte med en gang), så er man dum nok til å begynne med andre stoffer! Har hørt at veldig mange som bruker sterke stoffer begynnte med hasj, fordi dette er sett på som mildt! :nei:

Og tar du noen få gram kan du bli avhengig som igjen kan føre deg inn i andre miljøer og tilsutt sitter du der med ecstasy pipplende ut av kjeften! :tease:

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Jeg har en stygg mistanke om at når jeg skal til nedreland første helgen i desember (på tiesto konsert) kommer til å prøve hasj i fylla :thumbdown: Skal prøve å la vær though :p

Men jeg har hørt om at i nedreland får man kjøpt produkter med hasj i andre former enn sin rene, og røyk? Hasj muffins?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...