McMadhouse75 Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Hva synes dere om folk som bruker narkotika og slikt. burde de tvangsinnlegges eller sendes til arbeidsleir på bjørnøya? Bør lette stoffer som cannabis legaliseres? Er det noen på Hardware som gjør det? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Hvorfor kan ikke folk holde på med aktiviteter som skaper en slags rus (terrengsykling, skikjøring, sex, osv.) istedet for å ødelegge kroppene (og livene) sine? Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Syntes ikke noe spesielt om de som bruker narkotika. Men jeg syntes det er at hasj burde bli legalisert, siden det er mye mere spennende om man ikke har lov til å bruke det. Hvor mange begynner å røyke når de er atten ? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Narkotika suger - tror jeg.. Har liksom ikke prøvd, så jeg skal ikke si noe sikkert Kan i hvert fall konstantere at folk som bruker narkotika suger Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Jeg synes hasj burde legaliseres, da verken skadevirkningene eller rusen er særlig farlig for samfunnet. Alkohol er langt farligere sånn rent fysisk sett, men jeg mener heller ikke at det burde kriminaliseres, siden det er lett å kontrollere brukerdosene. Jeg har forresten prøvd ytterst få rusmidler. (Litt hasj, masse alkohol og litt pepper) Lenke til kommentar
Feh Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Er for legalisering av Hasj, selv om jeg aldri har prøvd det og aldri kommer til, men kjenner en del folk som har drevet med det før. Ellers er jeg for at folk som driver salg av narkotika (utover hasj/cannabis) skulle ha blitt hengt i lyktestolpene rundt der hvor narkisene holder seg, og offentlig hengning av folk som blir tatt for smugling (inn til landet) ved foten av slottsplassen. Folk som kjøper/bruker driten har et problem og burde legges inn. Grunnen til mitt hat mot folk som selger/"importerer" er fordi de gjør en kriminell handling og jeg synes at straffen for det er alt for lav. En person kan ødelegge livet til ganske mange og burde blitt stilt på lik linje med en drapsmann mener jeg. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 (endret) Cannabis burde legaliseres.. Men derimot disse sterkere stoffene burde bli forbudt. Vi har jo den fine skole propgandaen som jeg nevnte i so4 = "Et trekk så havner du i rennesteinen" Ja til milde narkotiske stoffer! Endret 12. oktober 2005 av Bundy Lenke til kommentar
Pels Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Ja folk som er avhengig av det er mine forbilder. Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 (endret) jeg er for legalisering av alle stoffer... folk som bruker stoff bør behandles som andre mennesker... jeg har ikke prøvd noe. Endret 12. oktober 2005 av jalejale Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Ja folk som er avhengig av det er mine forbilder. Håret mitt brenner lett. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 jeg er for legalisering av alle stoffer...folk som bruker stoff bør behandles som andre mennesker... jeg har ikke prøvd noe. Enig at vi må ta vare på de som bruker det. Men jeg mener vi burde få dem vekk fra det og få tatt knekken på de som selger en gang for alle, ikke legalisere heroin etc. for at folk skal fortsette å leve livet sitt i på et komlokk utenfor oslo s. Lenke til kommentar
amarios Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Cannabis bør ikke legaliseres er min mening, det folk sier om at hasj o.l. ikke har noen skadevirkninger er bullshit. Rent fysisk sett så er det ikke skadelig, men det er det psykologiske det går på. Kjenner en del folk som holder på med det meste av stoff, og mange av dem er ikke som de var for noen år siden for å si det sånn... (de som bare røyker hasj også) All narkotika er farlig folkens! Hold dere unna! Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 man blir mye mere beruset av alkohol enn hasj/mariuana/weed whatever. og alkohol skader hjernen mye mere også. den hodepinen man har dagen etterpå er nerveceller som repareres. mens weed blir man hverken bakrus, skadet eller noe av. forskerene sier jo at hvis vi hadde funnet på alkohol og hasj samtidlig i dag hadde alkohol blitt forbudt og hasj legalisert. har ikke prøvd hasj, kommer ikke til å gjøre det heller så lenge det er ulovlig Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 folk som er så på kjøret at de blir uteliggere, har jeg ingen respekt for. men det er ikke narkotikans feil, det er personen. derfor er ikke narkotikaen spesielt fæl, men de fleste som bruker det er tjukke i hodet. Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 (endret) Hasj burde legaliseres, under kontrollerte former. Det er bevist at hasj kan hjelpe mennesker med smertefulle sykdommer som f.eks MS,kreft,aids osv, og jeg syns det blir feil å nekte disse menneskene dette alternativet. Når jeg sier kontrollerte former mener jeg at jeg ikke er for at hasj kan kjøpes hvor som helst, akkurat som øl, blir for dumt at folk må rekke hasj salget på Rimi lissom. Hasj til medisinsk bruk syns jeg er greit, og det har ikke faktisk ikke de store skadevirkningene som 9 klasse læreren din fortalte deg, alltfor mye feilinformasjon og skremselspropaganda ut å går på akkurat dette området. Jeg sier ikke at jeg mener at det er greit å røyke hasj, men jeg syns det blir feil å sitte å ljuge til barn og unge om virkningene av hasj, bedre å være ærlig i mine øyne. Alle reagerer forskjellig på hasj rusen, ingen kan garantere deg en viss type rus når du røyker hasj. Hvis en person sier til deg at det burde du prøve, fordi du blir så godt humør osv, ikke hør på dem, du kan like godt få en nedtur som en opptur, det veit man ikke før man sitter der og er midt i rusen. Det forsterker sinnsstemningen du er i,akkurat som alkohol. Så det ble nevnt ovenfor at alkohol er mer skadelig enn hasj, jeg er helt enig, alkohol dreper hjernecellene dine, mens hasj sløver dem ned. Så er det de som sier at '' jammen,hvis du røyker hasj hver dag så blir du sløv og dum'' , joa, greit nok det, at du blir sløv og slapp over tid, men hvis du drikker alkohol hver dag, så blir du psykisk og fysisk dårlig, og ikke minst er det dødelig. *edit : vil legge til at man er ikke narkoman selvom man røyker hasj, det finnes utrolige mange mennesker rundt omkring i landet som røyker hasj, da snakker vi både voksne etablerte mennesker og ungdom. MEN, er du i hele tatt i tvil om du kommer til å klare å bare holde deg til hasjen, så hadde jeg holdt meg langt unna, for det begynner alltid med hasj, og deretter over på sterkere stoffer , men de aller fleste som har røyka hasj, eller røyker i dag, holder seg til det, og blir ikke medlemmer på plata. Endret 12. oktober 2005 av Propaganda Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 folk som er så på kjøret at de blir uteliggere, har jeg ingen respekt for. men det er ikke narkotikans feil, det er personen. derfor er ikke narkotikaen spesielt fæl, men de fleste som bruker det er tjukke i hodet. det er det jeg mener også... det er deres egen feil at de ligger på det forbanna komlokket... (hvorfor ligger de på det egentlig, er det varmere der?)... og sist,men ikke minst, det er i HVERTFALL ikke min feil at de ligger der, det er ingen andres enn dem selv sin feil.. det var ingen som stappa en joint inn i kjeften på fyren og sa: "sug, SUG!!"... så da spør jeg: hvorfor skal jeg betale for at disse folkene blir "funnet" og tatt vare på? Og hvorfor skal det være ulovelig å tjene til livets brød ved å selge stoffer? Det er en butikk som alt annet... hvis folk SELV ser konsekvensen av stoffbruk/misbruk kjøper de det ikke, og da forsvinner markede, og selgerene må finne seg andre ting å selge for å tjene penger... det at stoffmisbruk fører med seg masse kriminalitet (tyveri) er en bivirkning, og dette skal selvfølgelig være straffbart i høyeste grad, ettersom dette går ut over andre! hvorfor er det straffbaret å "ødelegge" seg selv med stoffer? er det forbudt å ta livet sitt? er det forbudt å spise rottegift? er det forbudt å dø? (ting er satt litt på spissen her...) Lenke til kommentar
Feh Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Jeg pleier som regel å takle alkohol ganske godt, men skulle jeg drekki meg drita hver dag så tror jeg at jeg hadde stryki med etter bare noen få uker. Kan holde på i 2 uker, men da er det stopp. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 ganske enig meg jalejale. og ja de ligger på kumlokkene fordi det kommer varm luft off gjennom hyllene i lokket Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå