Snillingen Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 (endret) Jeg synes det er utrolig rotete å blande sammen etnisitet og religion i ett ord, men siden ordboken gir deg rett, er det intet jeg kan gjøre med det. Tilbake til det opprinnelige temaet: når professoren sier at "Jesus var jøde og ikke kristen", er det ingen tvil om at Jesus var etnisk jøde, men menes det her også at han var jøde i den religiøse betydningen? Jeg har litt problemer med sistnevnte, bl.a. fordi Jesus tillot å spise svinekjøtt. 5003878[/snapback] Det menes at han var begge deler. Om Jesus spiste svinekjøtt vet jeg ikke så der tør jeg ikke å kommentere. Kan du komme med noen sitater fra Bibele? Endret 14. oktober 2005 av Snillingen Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 (endret) Dette med svinekjøtt viser seg adskillig mer komplisert enn jeg trodde. Du finner en tråd om dette her, men forbudet mot svinekjøtt oppheves på grunn av (og derfor etter) korsfestelsen. Jeg finner ikke at Jesus er sagt selv å ha spist svinekjøtt slik jeg først trodde. Endret 15. oktober 2005 av Codename_Paragon Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Jeg mener at livet er det du selv gjør det til. Om du ønsker å støtte deg til en mystisk allmektig person, som ikke egentlig finnes og at livet ditt vil være bedre/lettere ved det , så for all del - tro, be og tenk på det. 4997800[/snapback] Livet ER det du gjør det til. Å være kristen er ikke å støtte seg til en "mystisk allmektig person", men å kjenne Jesus. Han er ikke langt borte, men nær. Og jeg kan skrive mye for å overbevise deg her, men jeg vil heller anbefale deg å ta en prat med ham heller. Lenke til kommentar
Decline Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Jeg får ikke kontakt med Gud, hvilken port må jeg bruke? Har han spesielle åpningstider? Er han like dårlig tilgjengelig og dårlig til å svare som nettbutikken Articom? Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 (endret) COM3 mellom 12 og 15 annenhver mandag. Kjenner ikke til den nettbutikken. "Uten tro er det umulig å være til glede for Gud. For den som trer fram for Gud, må tro at han er til, og at han lønner dem som søker ham." Hebreerne 11.6. Endret 21. november 2005 av cybervision_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå