Gå til innhold

Var Jesus den første kristne?

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er utrolig rotete å blande sammen etnisitet og religion i ett ord, men siden ordboken gir deg rett, er det intet jeg kan gjøre med det.

Tilbake til det opprinnelige temaet: når professoren sier at "Jesus var jøde og ikke kristen", er det ingen tvil om at Jesus var etnisk jøde, men menes det her også at han var jøde i den religiøse betydningen?

Jeg har litt problemer med sistnevnte, bl.a. fordi Jesus tillot å spise svinekjøtt.

5003878[/snapback]

Det menes at han var begge deler. Om Jesus spiste svinekjøtt vet jeg ikke så der tør jeg ikke å kommentere. Kan du komme med noen sitater fra Bibele?

Endret av Snillingen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
Jeg mener at livet er det du selv gjør det til.

Om du ønsker å støtte deg til en mystisk allmektig person, som ikke egentlig finnes og at livet ditt vil være bedre/lettere ved det , så for all del - tro, be og tenk på det.

4997800[/snapback]

Livet ER det du gjør det til. Å være kristen er ikke å støtte seg til en "mystisk allmektig person", men å kjenne Jesus. Han er ikke langt borte, men nær. Og jeg kan skrive mye for å overbevise deg her, men jeg vil heller anbefale deg å ta en prat med ham heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...