Ando Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Dette kan være værd å prøve. Har en HD, som begynte å klikke kort tid etter maskinen booter. Eget ansvar, og garantien blir nok også brutt. http://mail.ternevig.no/gallery/hd Restore HD Lenke til kommentar
sirtommen Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Du kan prøve å fryse den ned. Har hatt noen tester med det selv. Har ikke fått det store datamengdene ut, men jeg vet om flere som har klart å restore hele disken, og i tillegg reinstallere windows på den. (Bare for å teste liksom) Han kopierte ut ca 100GB med MP3 og bilde. Lenke til kommentar
Ando Skrevet 12. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2005 Klarte å kopiere ut 20GB av ca 30GB på den. Ser på dette som et alternativ, da jeg ikke har frys som er lett tilgjengelig med PCèn. Men det er nok bedre å fryse den helt ja. Viktig å få kalde kontaktflater inntil disken da. Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Jeg hadde et tilsvarende tilfelle for noen år siden der den begynte å tikke og 'henge' så snart den hadde vært i bruk et par minutter. Den var ikke stabil i det hele tatt, men ting forverret seg opplagt når den ble varm. Jeg la selve harddisken i vinduskarmen med åpent vindu (fremdeles tilkoblet PC'en) og fikk i løpet av et par forsøk hentet ut all data fra den. Det må legges til at det var et par kuldegrader ute når jeg gjorde dette, så kjøleeffekten var bra. Hvis problemet er at den feiler når det blir varmt kan det bli en lang prosess å redde data hvis du må kjøle den ned på andre måter før hvert forsøk; det tar ikke lange tiden før en iskald disk er gjennomvarm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå