Gå til innhold

LG MZ-42PM12X flatskjerm

iLkanari

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har fått ett tilbud på denne skjermen, er forøvrig på jakt etter å bytte til flatskjerm. Bruksområdet er:

ca 40% TV titting, 55% XBOX 360 spilling, 5 % PC bruk.

dvs jeg skal koble både en PC og xbox 360 (og xbox 1) til denne.

Jeg har hørt at LCD i utgangspunktet er bedre en plasma til pc og xbox spilling ?

Dermed:

Er dette bra nok skjerm til mitt bruk?

Støtter den alle HDTV standarene, 720p, 1080i osv ?

Er dette en skjerm som du vil anbefale ?

Hvis ikke hvilken skjerm i 20tusen kroners klassen er å anbefale til midt bruk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den støtter nok ikke HD standardene.

"HDTV is part of several standards incorporated in digital television or DTV. Basically, DTV is composed of three separate standards:

HDTV 1080 (1080 lines of resolution, 16:9 aspect ratio)

HDTV 720 (720 lines of resolution, 16:9 aspect ratio)

SDTV (480 lines of resolution, 16:9 or 4:3 aspect ratio)"

Den har en oppløsning på 1024 x 768, som ikke er HD TV standard :p

Kansje heller kjøpe en 32" LCD klar for HDTV 720 som kommer til å bli vanlige her i Norge når det kommer?'

Hitachi 32" LCD TV Den støtter HD 720.

Endret av Medion
Lenke til kommentar
Den støtter nok ikke HD standardene.

Dette er feil. Denne skjermen kan uten problemer bære merket HD-Ready.

Har nettopp bestilt denne skjermen selv, og det virker som en veldig bra TV.

Man må være oppmerksom på at grunnen til at man får en så bra TV til denne prisen er fordi at den mangler noe av det mange Plasma TV'er leveres med: innebygd tuner og bordstativ.

Den har en oppløsning på 1024x768 og støtter "native" 720p-oppløsningen for HDTV.

Den har også en DVI port med HDCP-dekoding, noe som gjør at den takler krypterte HDTV-signaler.

Kan komme med ytterligere kommentarer på hvordan den fungerer i realiteten når forsendingen min kommer (når nå det måtte bli :dontgetit: )

Lenke til kommentar

Dette er en meget bra skjerm, men til TV titting lider den av samme problem som andre skjermer med 8-bits billedbehandling; shatteringer i bildet, spesielt på store flater og hudfarger ...

Jeg kjøpte PY10 versjonen (TV versjonen) for et halvt år siden, men nå får du skjermer med 12-bits billedbehandling til samme pris oms jeg ga for denne da (ca 20.000 + mva) så jeg ville heller kjøpt en slik nå ... - men det er selvsagt et spørsmål om penger ;) - og det er uansett en bra skjerm.

Iallefall, skal du kjøpe Plasma TV nå (og ikke bare skjerm) så kan du jo ta en titt på Samsung PS42P5 som har 12-bits signalbehandling og koster under 20.000 + mva ...

Edit: Ellers ser jeg det ser ut som dette er samme skjermen som PPM42M5HSX - men da uten tuner ... - til ca 15k + mva .. - kanskje et bra kjøp?

Endret av kjetilkl
Lenke til kommentar

Ville kanskje vurdert bakprosjektor tv hvis vegghengt ikke betyr noe..

40cm dybde, mot bedre billedkvalitet..

Tar du vegg at plasman er slim, blir plasma slått rett i bakken.

Sjekk denne:http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=314577&cks=PRL

"50 tommer for 15k,, og en bedre opplevelse.

jeg har både plasma og bakprojektor,, og plasman min til 20k skuffer stort i forhold. Tro meg xbox på "50 er fett :cool:

Du blir lurt om du kjøper plasma nå.. lcd og plasma er ikke moden konkurransedyktig før om par år minst. prismessig\kvalitet.. Alt dette slimline\hdtv våset er en megabløff fra salgsstanden,, det vet jeg, de ler på bakrommet.

Men vil du betale 20k for et fint veggmøbel så....

skal du ha en god plasma, må du over 40k,,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...