Gå til innhold

DELL 2005FPW - "Backlight bleeding"....erfaringer?

Sundman

Anbefalte innlegg

Hei igjen folkens. Trenger deres råd og tips igjen.

Hadde etter å ha søkt blandt ulike tester og anbefalinger på nettet bestemt meg for å kjøpe en DELL 2005FPW 20" widescreen skjerm. (se også test på dinside.no).

Men rett før jeg skulle kjøpe så begynte jeg å lete i brukererfaringer på CNET.COM og får til min store forskrekkelse se at denne skjermen har store problemer med såkalt "Backlight bleeding" og enkelte brukere har måtte returnere både 4 og 5 skjermer. For meg virker det som dette er en generell produksjonssvakhet i akkurat denne modellen. Det er synd for alt annet så veldig lovende ut, med tanke på format, pris, responstid, karakter på dinside.no test.

Er det noen andre som har erfaringer med dette? Bør jeg styre unna denne modellen siden det kan være problemer med dette baklyset?

Dell på sin side sier de ikke kjenner til noen særlige problemer, men det er vel bare en selger's røst og de henviser bare til bytteretten.

Mvh.

Tommy , Stavanger

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg har 2005FPW, og ja det er en del baklys som skinner igjennom. Jeg er ikke så veldig kresen, så jeg har valgt å beholde denne skjermen likevel. Baklyset er sånn at du ser det på svart skjerm selv om det er lyst i rommet, og til film så kan man se det relativt tydelig, litt avhengig av hvor lys skjermen er. Skal ta meg en runde i Doom 3 nå snart og komme med oppdatering på hvor sjenerende baklyset er der.

OT:

Jeg vil også gjøre deg oppmerksom på at skjermen ikke er så veldig stor, selv om den er 20".

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte denne skjermen men valgte å returnere den. Baklyset kunne jeg tåle, det jeg reagerte på var at baklyset var ujevnt; mest nede på høyre og venstre side og en mørkere skripe i midten, nok til å irritere meg hvertfall (men jeg er kanskje litt kresen). Ellers var det en fin skjerm, så det var synd.

Det andre som bidro til at DELL fikk skjermen i retur var deres kundeservice, som jeg fant veldig vanskelig og firkantet (for stort apparat som ikke kommuniserer internt). Folk har da hatt helt andre erfaringer med de også, men det er altså min historie.

Lenke til kommentar

Jeg vurderer å kjøpe en Dell skjerm.

- Kan man lever skjermen noe sted hvis man ønsker å bytte? Så man slipper frakt. (oslo omr)

- kan jeg bytte pga slike ting som er nevnt her?

- Angreretten regner jeg med gjelder for Dell/privatkunde.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg fikk min Dell 2001FP i dag og er skuffet over baklys/backlight i øvre høyre hjørne:

backlight1.jpg

backlight2.jpg

backlight3.jpg

Veldig irriterende i spill og video. Er det verdt bryet å sende skjermen i retur? Er sjansen stor for å få en like dårlig skjerm tilbake?

Jeg har en maken skjerm på jobb og den er helt fin...

Endret av oye
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...