kjetilkl Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Etter å ha lest gjennom hele tråden synes jeg det er skuffende hvor dårlig omdømme NRK har, i hvert fall blant de som har svart på denne tråden. NRK har Vel, - i forbindelse med flytting har jeg hatt kun NRK i noen uker, og det er helt utrolig hvor lite interessant det er å se på den kanalen. - Riktignok er noen av programmene du nevner bra, men hva skal vi med en kanal som bare sender 4-5 bra programmer i løpet av en UKE? Alle som kjører bil på norske veier betaler årlig en avgift til staten for å få lov til å gjøre dette. Det er den mest rettferdige måten å gjøre det på, siden da slipper de Nå er det vel faktisk en stor del av bilistene som mener at dette IKKE er den mest rettferdige måte å gjøre det på Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Dessuten; * Ja, det er lisens på TV-Kort, det har alltid vært det, lisensen omfatter utstyr som kan ta imot TV-Signaler, ikke spesifikt tv-video etc. Men, jeg tror ikke butikkene har blitt pålagt rapporteringsplikt på samme måte som for annet utstyr ennå (det kommer nok .. - spesielt nå som mediaPC tar av) Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Litt interessant problemstilling da. Om man kjøper et TV-kort for å koble til annet utstyr, og ikke for å ta inn TV-signaler. Hvorfor skal bryet for å fjerne tuner være hos brukeren? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Vel ! Hva tid skulle det nye digitale nette være oppe å gå ? Da MÅ man ha lisens om man vil eller ikke. Eller hva ? noen craks på gang ? Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Litt interessant problemstilling da. Om man kjøper et TV-kort for å koble til annet utstyr, og ikke for å ta inn TV-signaler. Hvorfor skal bryet for å fjerne tuner være hos brukeren? 5121752[/snapback] Da b urde du kjøpt et VIVO kort eller et rent video-inngangskort istedet da - Det er ikke NRK/Statens ansvar at du ikke bruker den avgiftspliktige TV-Mottakeren du har kjøpt... Lenke til kommentar
JoaJoa Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Hoff å hoff Nå var lisensmannen her også. 2000 i året! Dama åpnet og han så tv'en, så hun skrev under. Vi har rett og slett ikke råd til lisensen. Hva kan vi gjøre? Hva om jeg ringer til nrk og sier at tv'en har gått i stykker? evt.at jeg har levert tv'en hjemme for at jeg ikke har råd til å ha den? så jeg skal si opp lisensen med en gang. ?? hva skjer så? Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Selg tv-en! Da får du råd til å betale lisensen :-P Lenke til kommentar
JoaJoa Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 joda. vi skal selvsagt ha tv'en. Jaja, så umoralsk som det går an å få det! Noen har mere penger enn andre, sånn er det bare, og økonomien tåler ikke et trekk på 1000, når vi er _fattige_ studenter. Så jeg akter å prøve en spansk en. Hva kan skje så? de kan ikke nekte at tv'en er istykker? eller at den er gitt bort til en kompis /m tv lisens. De har heller ikke krav på å komme inn i hybelen å sjekke, sier en del her iallefall. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Sto TV'n på? - hvis ikke kan du selvsagt si at den ikke virker .... - men hvis den sto på og du sier du har gitt den bort eller lignende så kan de jo fortsatt ilegge deg straffeavgift for at du har sett tv uten lisens. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 *legge til denne posten i mine innlegg* .. Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 11. november 2005 Forfatter Del Skrevet 11. november 2005 problemet er nok at dere har signert.. Liten oppdatering i min situasjon: Har ikke fått no brev i posten e.l her. Har visst spart oss for 2000,- (+bot?) jeg ja.. Lenke til kommentar
JoaJoa Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 De kommer nok flere ganger skal du se Er det slik at det er halv avgift på svart/hvit tv'er? Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Morsom tråd dette her, fælt hvor dette engasjerer Hvorfor betaler vi avgiften? - For at NRK skal kunne lage/kjøpe programmer, serier, sportsbegivenheter osv. Er det greit? - For noen, ja. For andre, nei. Skulle NRK vært reklamefinansiert? Delte meninger om dette, for min del gjerne. Synes NRK er en ganske bra kanal, men det finnes seff programmer som gir meg grøssninger, f.eks "Staden ein sku tru at ingen ville bu", men de har også en del bra programmer som f.eks "Tre brødre som ikke er brødre" som har hatt et par morsomme innslag hvor de kødder med førstnevnte serie. Åpne døra når en villt fremmed spør om å kunne komme inn? - I don't think so. Si du er opptatt, men at du gjerne kan komme hjem til han å ta en kaffe og en prat.. Lenke til kommentar
sweetness Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Jeg er ganske sikker på at det er umulig å peile om du mottar TV signal. TV er kun en mottaker og har ingen sender som kan peiles. Det kontrollørene kikker etter er om du har en TV antenne på veggen din. 4995089[/snapback] En TV har en lokal osiator(tyrkleif?) som sender ut på høyfrekvens. Meget mulig å peile. Selv er jeg fan av nrk og synes lisenspengene bør fortsette, men totalt rettferdig er det ikke, og det kommer det nok aldri til å bli så lenge nrk forblir det samme. Alt som er eid av staten har ikke kommunist tendenser!...just for the record! Statoil=Komunistselskap? Alle som kjører bil på norske veier betaler årlig en avgift til staten for å få lov til å gjøre dette. Det er den mest rettferdige måten å gjøre det på, siden da slipper deNå er det vel faktisk en stor del av bilistene som mener at dette IKKE er den mest rettferdige måte å gjøre det på Sweet mother of Jesus! Skal folket klage på veiavgiften å nå? Hvis ikke den er rettferdig, hva er rettferdig da? Noe av det dummeste jeg hørt på lenge? Erru seriøs når det gjelder denne påstanden? Herre Jerremi Lenke til kommentar
Bone Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 ..bare ikke denne tråden går over til å diskutere veiavgiften så.. Lenke til kommentar
Makofoed Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Stemmer at Tuneren inne i tven er Superhetrodyn motaker, dvs at det er en oscilator som blander signalet ifra signalet i luften. Selv om oscilatoren er veldig svak så er det dårlig inngangs filter slik at det er mulig å peile etter signaltet fra tuneren(36-40mhz motatt kanal), andre er linje frekvensen i linje utgang i tven(ca 20khz). So is that. Men gjør som meg. Lever en tuner du har liggende i en eller annen skuff og sleng den til kontrolløren og si det er tuneren i tven din du har loddet ut for å kunne slippe, på en lovlig måte, å betale for tv du ikke ser på. Mvh Magnus Kofoed Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Om alle hadde betalt så hadde det vel ikke vært så dyrt som det er i dag. Kunne muligens spare inn litt på andre ting da litt på mobilen,litt på betalkanaler,litt på utelivet osv osv,skal ikke mye til på vær plass før det monner, det gjelder bare å prioritere litt Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 NRK bruker jo flere titals millioner alene bare på å kreve inn avgiften(husker ikke nøyaktig sum, men var enten 30 eller 60 millioner tror jeg). En tåpelig avgift. Om man absolutt skal ha dette finansiert så la det gå via skatten. Trådstarter; Nei du gjorde ikke noe dumt, bare fordi man er fra NRK så er du ikke pliktet til å snakke med dem. Men avgiften bør du betale, om du er av den lovlydige sorten. Selv anser jeg avgiften som meningsløs, men ser ikke at det gir meg rett til å la vær å betale. Lenke til kommentar
Tore Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Liten Ting... Har min egen lille teori om at kontrolørene går etter folkeregistret eller postadresser eller noe sånt, har man fyttet til adresse hvor det ikke er registrert avgiftsbetaler så kommer de å tar deg.. Så fort jeg flyttet hjemmefra å hadde med meg tvn farmin betalte lisens på så kom de på døra å jeg signerte det jævla rosa papiret, å han sa han skulle være snill ikke kreve penger tilbake i tid fordi jeg ikke hadde sagt fra når jeg flyttet... Nå har vi flytet til leilighet med felles adresse med husverten, har også avtalt med husverten at tven vår er "hans tv" å det går på hans avgift å antenneanlegg om de skulle komme... Lenke til kommentar
DoNotWant Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Synes det er paradoksalt at kirken kommer under skatt, mens NRK har en egen avgift. Altså, jeg bruker aldri kirken, men likevel så går "mine" penger dit dersom jeg ikke er medlem av et annet trossamfunn. Dette er vel tilogmed samme departement. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå