Gå til innhold

NRK var netopp på døra!

aldrimerforum

Anbefalte innlegg

Hva med å fjerne tuneren?

Om du har SELVE tven så må du jo betale, stikk ledning inni så får du inn nrk.

Alså i stanga i midten i antenne porten.

Nei, for uten tuneren vet ikke skjermen/panelet hvordan signalene skal tolkes. En tv uten tuner, er kun en skjerm.

Eh.. Vi snakker kabel tv her. Ikke parabol.. Og du vet du må betale kabel tv også, til nrk. på en måte. DET vi snakker om her.

EDIT: Røsk ut kabel tv kabelen(hmm) og stikk en ledning bit inni antenne porten på TVEN, og søk, så får du nrk1 inn.

Endret av Bundy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp prosjektor og et tv-kort, eller en flat skjerm uten dekoder og et tv-kort. Er ikke noe lisens på tv kort enda, selv om nrk prøver for fullt å ta betalt på de områdene og. MERK: Prosjektor eller flatskjerm uten dekoder lønner seg hvis du ser det på lanmg sikt. Et par tusen i året i 5 år. fks blir litt og da kommer du langt med andre muligheter enn å betale for 2 drittkanalr 98% tilsikta 80 år+

Du betaler kun for tuneren, så riv den ut!" :p .....og heller sett den inn igjen etter lisens mannen har gått :!:

Endret av darkz
Lenke til kommentar
Kjøp prosjektor og et tv-kort, eller en flat skjerm uten dekoder og et tv-kort. Er ikke noe lisens på tv kort enda, selv om nrk prøver for fullt å ta betalt på de områdene og. MERK: Prosjektor eller flatskjerm uten dekoder lønner seg hvis du ser det på lanmg sikt. Et par tusen i året i 5 år. fks blir litt og da kommer du langt med andre muligheter enn å betale for 2 drittkanalr 98% tilsikta 80 år+

Eller bare drite i å betale lisensavgiften som er mye lettere... :yes:

(eventuellt sette tven i et annet navn)

Lenke til kommentar
Hvis jeg kjøper et tv-kort til pcen min da, vil nrk få beskjed om _det_ også??

De har _uansett_ ikke noen rett til å sjekke inni pcen din, den kan de bare ligge langt unna..

Hvis du itilleg er snill og viser de rundt i huset og det ikke er noen tv der, merker de vel ikke pcen.

Lenke til kommentar
Er ikke noe lisens på tv kort enda, selv om nrk prøver for fullt å ta betalt på de områdene og.

Å joda.

Kringkastingsavgift skal betales av alle som har en fjernsynsmottaker i bruk etter § 1 i Forskrifter om fjernsynsmottakere. (...) Med fjernsynsmottaker menes: TV, video m/tuner, satellittmottaker, PC med TV-kort o.l. Kort sagt alle tekniske innretninger som kan ta i mot levende fjernsynssignaler og videreformidle dem direkte.
Endret av johnj
Lenke til kommentar

Du betaler kun for tuneren, så riv den ut!" :p .....og heller sett den inn igjen etter lisens mannen har gått :!:

En prosjektør vil ikke lønne seg, da pæren koster svin.

Lenke til kommentar

En kamerat av meg har jobbet som en slik som går rundt og sjekker om man har TV uten lisens. Han sier at det ikke er noe han kan gjøre hvis folk nekter å slippe ham inn. Han må bare gå videre til neste bolig.

Den eneste grunnen til at lisenssjekk fungerer er at mange (de fleste) gir seg med en gang de får dem på døra. Hvis alle hadde nektet å si noe eller slippe dem inn hadde de ikke fått gjort noe som helst.

Og da syns jeg det er feil at nesten ei hel månedslønn skal gå til nrk som jeg ikke bruker 1 sekund av mitt nåværende liv til å se på..

4996059[/snapback]

Var det ikke dama di som eide TVen da? Dere er tydeligvis to om det.

Lenke til kommentar

Så lenge du ikkje slepp dei inn har du vel ingenting å frykte? :D

Eg hadde ikkje hatt noko imot om NRK hadde begynt med reklame for å unngå den ¤#&&¤" lisensen. Ein god regel er å alltid registrere nytt utstyr med tuner på foreldre eller andre som du veit allerede betalar lisens.

Lenke til kommentar
Hva ligger boten for å la være å betale lisens på?

Tror ikke du får bot. Saken kan sikkert gå til inkasso. I verste fall vil de trekke pengene fra lønnen din.

4998443[/snapback]

Tenker på om man blir tatt av kontrollører, ikke å la være å betale regningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...