Vt-iversen Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 (endret) Ja, kommunist-Norge fordi vi har _to_ reklamefrie "gratis"kanaler. GRATIS? åssen i %¤#&/"@$£=+=) får du til å kalle dem gratis?? Er du så ung at det fortsatt er mamma&pappa som betaler den for deg kanskje? Ikke riktig... Fullt mulig jeg tar feil her, men mener å ha opplevd at det er slik det fungerer. Det er også sant at så fort du kjøper et TV eller en video med tuner så blir du registrert hos NRK. Men løsningen på det er jo bare å kjøpe TV'n i en annen sitt navn som allerede betaler lisens... Smart! Endret 12. oktober 2005 av Vt-iversen Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 merk "". Nrk1 og nrk2 suger. Lenke til kommentar
cheeplix Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Ser du disse? ---> "" NRK og NRK2 har ikke reklame. Du skal ha disse kanalene nesten uansett. Canal Digital er også reklamefri, men den får du ikke inn uten å betale masse ekstra. Syns egentlig synd på deg hvis du mener Norge er kommunistisk fordi du må betale litt for lisensen. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Ser du disse? ---> "" NRK og NRK2 har ikke reklame. Du skal ha disse kanalene nesten uansett. Canal Digital er også reklamefri, men den får du ikke inn uten å betale masse ekstra. Syns egentlig synd på deg hvis du mener Norge er kommunistisk fordi du må betale litt for lisensen. 1000kr i året = litt ? For kanaler man aldri ser på? Lenke til kommentar
Vt-iversen Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 (endret) Ser du disse? ---> "" NRK og NRK2 har ikke reklame. Du skal ha disse kanalene nesten uansett. Canal Digital er også reklamefri, men den får du ikke inn uten å betale masse ekstra. Syns egentlig synd på deg hvis du mener Norge er kommunistisk fordi du må betale litt for lisensen. Vel... stort sett alle andre her skjønner hva jeg mener med kommunist. (Edit: Bundy for eksempel ) Det beste hadde vært om du kunne velge å plassere lisenspengene der du ville, får å få de kanalene du ville ha. Ikke bli tvunget av et statlig eid firma til å betale en avgift for et par kanaler du kanskej ikke vil ha eller aldri bruker. Endret 12. oktober 2005 av Vt-iversen Lenke til kommentar
Even. Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Ser du disse? ---> "" NRK og NRK2 har ikke reklame. Du skal ha disse kanalene nesten uansett. Canal Digital er også reklamefri, men den får du ikke inn uten å betale masse ekstra. Syns egentlig synd på deg hvis du mener Norge er kommunistisk fordi du må betale litt for lisensen. 1000kr i året = litt ? For kanaler man aldri ser på? *Er 2000,- *Uansett har ikke NRK lov til å spørre viasat/canal digital om du har tv. *Alle butikker som selger tver er pliktige til å sende inn kjøpers navn og adresse til nrk. *Man kan ikke peile inn tv'n fordi den ikke har sender, kun en mottaker. *Har man projektor/monitor betaler man ikke lisens, med mindre man har videospiller, dvd-opptaker, ekstern tuner osv. *Lisensen heter Tv-lisens, men går uavkortet til nrk. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 (endret) Ser du disse? ---> "" NRK og NRK2 har ikke reklame. Du skal ha disse kanalene nesten uansett. Canal Digital er også reklamefri, men den får du ikke inn uten å betale masse ekstra. Syns egentlig synd på deg hvis du mener Norge er kommunistisk fordi du må betale litt for lisensen. Vel... stort sett alle andre her skjønner hva jeg mener med kommunist. (Edit: Bundy for eksempel ) Nice. EDIT: 2000?! Svinepælsa! Endret 12. oktober 2005 av Bundy Lenke til kommentar
cheeplix Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 1000kr i året = litt ? Ja, kan du ikke betale lisensen så kjøper du ikke tv. For kanaler man aldri ser på? Vel, det er deg. (Din kommunist!) Lenke til kommentar
Vt-iversen Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 For kanaler man aldri ser på? Vel, det er deg. (Din kommunist!) Det er jo du som er kommunisten her da Ostekake! Det er du som ikke har noe problem med å la deg påtvinge å betale halve lønna di (om du har noen) for et par talentløse møkkakanaler! Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Ser du disse? ---> "" NRK og NRK2 har ikke reklame. Du skal ha disse kanalene nesten uansett. Canal Digital er også reklamefri, men den får du ikke inn uten å betale masse ekstra. Syns egentlig synd på deg hvis du mener Norge er kommunistisk fordi du må betale litt for lisensen. Når dette er kanaler som du helt seriøst ikke har lyst til å se på, hvorfor skal man da betale den lisensen? Lenke til kommentar
cheeplix Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Fordi du må. Tre brødre er uansett verdt lisensen alene. Lenke til kommentar
Even. Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 (endret) For kanaler man aldri ser på? Vel, det er deg. (Din kommunist!) Det er jo du som er kommunisten her da Ostekake! Det er du som ikke har noe problem med å la deg påtvinge å betale halve lønna di (om du har noen) for et par talentløse møkkakanaler! Halve lønna? Uansett, for 6784 gang det er ikke en lisens for nrk, men en lisens for å eie utstyr med muligheten til å ta inn tv-signaler. Akkurat som man må ha en lisens for å kjøre billøp, dykke osv. Lisensen går riktignok til nrk, men det er også de som har ansvaret for en god del av tv-driften her i landet. Du betaler også for billige barnehageplasser, selv om du ikke har et barn i barnehage. Ikke det at jeg betaler lisens da Endret 12. oktober 2005 av EvoZ Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 For kanaler man aldri ser på? Vel, det er deg. (Din kommunist!) Det er jo du som er kommunisten her da Ostekake! Det er du som ikke har noe problem med å la deg påtvinge å betale halve lønna di (om du har noen) for et par talentløse møkkakanaler! Enig, ser ikke på den dritt-kanalen om jeg er i nord-norge! Sitter heller og studerer maling som tørker. Lenke til kommentar
Vt-iversen Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Fordi du må. Tre brødre er uansett verdt lisensen alene. Tre brødre er verdt å kjøpe på DVD! Dessuten ligger de gratis på NRK nett-tv i mellomtiden. Vil nå likevel ikke påstå at tre brødre alene er verdt lisensen. Lenke til kommentar
Burkersen Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Jeg er ikke spesielt glad i å betale TV lisens. Men det er jo ikke så vanskelig å tenke seg tilbake til når da det kun var NRK som var aktuelt. Når det ikke var mulig å få inn noe annet på TV. Så det er ikke unaturlig at vi skal betale lisens. Det er bare ut datert - etter min mening Noen som har erfaring med å si opp NRK etter å ha kommet i deres arkiver. Tenkte å gjøre det når jeg ikke lenger skal ha parabol Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Jeg har sagt opp min NRK-lisens etter at jeg flyttet sammen med typen min. Du får tilsendt et skjema i posten som du må fylle ut. Da må du blant annet fylle ut hvorfor du sier opp, og hvem som har "tatt over" din lisens. For å komme unna må du altså tyste på andre Selger du TV'en din, må du si hvem som har kjøpt den. Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Si at den er herpa da... Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 (endret) Jeg har sagt opp min NRK-lisens etter at jeg flyttet sammen med typen min. Du får tilsendt et skjema i posten som du må fylle ut. Da må du blant annet fylle ut hvorfor du sier opp, og hvem som har "tatt over" din lisens. For å komme unna må du altså tyste på andre Selger du TV'en din, må du si hvem som har kjøpt den. Si du har "kasta" den(til) på "Isi"(kompis). Endret 12. oktober 2005 av Bundy Lenke til kommentar
Burkersen Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Jeg har sagt opp min NRK-lisens etter at jeg flyttet sammen med typen min. Du får tilsendt et skjema i posten som du må fylle ut. Da må du blant annet fylle ut hvorfor du sier opp, og hvem som har "tatt over" din lisens. For å komme unna må du altså tyste på andre Selger du TV'en din, må du si hvem som har kjøpt den. Dette var kjekt å vite. Takk for svar. Selv om jeg ikke ser på tre brødre vil jeg si at det hadde liksom ikke vært det samme med TV uten NRK. Så til de som betaler lisens må vi jo bare gjøre honør....hehe. Til oss andre som ikke har moral (som faktisk er i mindretall) kan vi jo bare jobbe videre med å ungå reglene og leve med nedrente dører av NRK lisens spioner. Vi må jo ikke glemme Nytt på Nytt, beat for beat og først & sist som er veldig populære programmer Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 NRK var netopp på døra og sa gjennom telecommen at de ville sankke med meg..Jeg sa bare "nei.. desverre" og så sa han "HVA SA DU!?!" og så la jeg på. Dette er fullt lovlig ja? er fattig student og har ikke råd til lisens.. gjorde jeg no dumt? du gjorde det riktige! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå