Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problem med XP innstal

Anbefalte innlegg

Kjøpte en ny PC på komplett men uten XP da jeg har en ganske ny versjon fra min siste data.

Er en Intel PC med MSI Neo2 915P\G HK, Er en SATA 300GB disk på denne å det fulgte med en disket med drivere. Har nå prøvd alle driverene med ender opp med denne feilen hele tiden. Er Win XP Pro om det har noe å si, 1 giga minne, 6600GT MSI PCI-E skjermkort. Har noen hat samme problemet som meg og sitter på fasiten til dette?

Har søkt litt rundt på forumet her og andre steder men har liksom ikke funnet noe mat nyttig info som hjelper meg videre.

Har prøvd å legge ved en bilde fil av feil meldingen, håper den kommer med.

post-238-1129118522_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Glemte vel å fortelle nøye nok, men jeg har ikke kommet så langt som ferdig innstal. Jeg booter på en orginal XP Pro CD, får beskjed om å legge inn drivere som har med SATA disken, har prøvd alle driverene på den disketten nå. Så lester den videre inn i ca 30 sec før den stopper opp med denne feilmeldingen. Kommer ikke engang så langt at jeg får info om HD og partisjonering av denne. Men du er inne på noe, jeg tenkte også på skjermkort da jeg så denne meldingen. Skjermkort er et PCI-E MSI 6600GT med 128MB. Trenger noen mer info?? Jeg står BOM fast her på dette!

Lenke til kommentar

915P-brikkesettet mener jeg bestemt har drivere til SATA-disker, så du prøver antagelig å 'tvinge' feile inf- eller sysfiler på PC?

Den disketten som fulgte med HD er antagelig en bootdiskett for å klargjøre HD.

Formater og evt. partisjoner disken først, så installerer du på nytt.

Lenke til kommentar

slike feilmeldinger som dette kan du få med xp installert og en maskin som fungerer. Hvis jeg var deg ville jeg prøvd å ta vekk alt du ikke trenger under installasjonen. Har du to 512 brikker, så ta vekk den ene. Får du feilmeldingen opp da, så bytt ut med den andre.

Jeg tror du har feil på maskinvaren. Har du muligheten til å låne et annet skjermkort, så prøv det. Du kan også prøve og laste BIOS default eller den "fail safe" eller hva den heter.

Det er som du skjønner eliminerings metoden som gjelder her. Det kan til og med være CD/DVD ROM'en din som er årsaken. (har hatt uforklarlige feil forårsaket av det)

Det har ingenting å si om du bruker XP home eller PRO

Lenke til kommentar

Huff for en natt. Har vel prøvd det meste nå men det dukker stadig vekk opp problemer. Denne her eller så etter å ha kjørt fail-safe mode i bios så gikk install greit. Fikk inn drivere til skjermkort med da jeg la inn drivere til HK noe jeg måtte laste ned siden den originale cd platen var så skjev at den ikke var lesbar fra noen cd\dvd i denne bygda så kom det opp skadet vga.dll og beskjed om å reparere. Det gikk ikke så det var ny runde med XP. Gjør jeg nå den minste lille forandring i bios så går det galt igjen. Står bios 1,6 på dette og har lastet ned den siste 1,8 men er vel usikker på om det har noen hensikt å bytte. Noen med samme HK som har opplevd noe mer stabil pc av den grunn?

Er jo et meget enkelt oppsett på denne datan så jeg synes det er snodig at det skal skje så mye rart, men er noe feil er det ikke altid lett å finne synderen. Har ikke tilgang på tilsvarende deler på å kryss teste heller. Har bare DDR minne og AGP skjerm kort i det andre jeg har rund i huset. Har også tatt ut et trådløst MSInettverk kort uten noen forskjell. Det er bare en Nec DVD brenner, MSI 6600Gt PCI-E skjermkort å 2 x 512 minne brikker i denne kassa. Så enkelt som det går ann. Har byttet dvd spiller og vanlig tastatur siden det trådløse som ble kjøpt med bare bruker 1 USB inngang.

Håper ikke undrenes tid er forbi! :blush:

Alt må vel ha en løsning. Må i verste fall tilbake til komplett med den. Glad jeg kjøpte den av at seriøst firma!! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...