Behydro Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Hei. Vurderer no å gå over til 64-bit, har en gammel Athlon XP 2100 som skal få hvile seg i serveren fra no av. Hva annbefaler folket? skal koste rundt en 5000kr. Har Kingston 2x512 HyperX 2.2.2.5 minne fra før av. Disker og PSU og kjøling og slikt er ikke noe å tenke på. Er kun CPU HK og skjermkort jeg er ute etter. Takker så meget for svar Lenke til kommentar
meeg Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Hva er viktigst: prosessorkraft, grafikkytelse eller overklokking? Andre bruksområder? Lenke til kommentar
Behydro Skrevet 12. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2005 (endret) tja si det.... Spiller litt, men ikke noe gamer. Er mest en vanlig bruks pc, nedlasting, media server, avspilling av video og mp3.... Driver og klokker litt, men ikke noe ekstremt. En viktig ting er varmeutviklingen, minst mulig, prøver å få minst mulig støy ut av vannkjølingen. Grunnen til at jeg bytter ut er egentlig at jeg trenger HK med SATA kontroller. Om jeg skal kjøpe en skikkelig SATA 2 kontroller så koster det mere enn ett nytt HK så..... Har 3 disker som ligger å støver ned Endret 12. oktober 2005 av Behydro Lenke til kommentar
meeg Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Tja, da kan du jo begynne med f.eks dette: ASRock 939Dual-SATA2. Da kan du intill videre beholde AGP kortet. Les forøvrig tråden Asrock 939DUAL-SATAII tråden. Sett inn en AMD Athlon 64 3700+ "San Diego" og du er godt igang. Senere kan du sette inn et PCI-e skjermkort, og evnt. en dobbeltkjerne prosessor. Lenke til kommentar
Behydro Skrevet 12. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2005 slett ikke dum den kombinasjonen der. Ikke dyrt ble det heller Noen som har erfaring med å kjøre den CUPen på TT BigWater? Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Viss du skal spille er ikke Cpu så veldig viktig, du merker liten forskjell på feks Amd 3000+ og 3500+ viss du har et bra skjermkort, men litt ytelsestap i feks Fysikk og slike saker mister du Lenke til kommentar
Behydro Skrevet 23. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2005 sitter og kikker litt på CPU her. Hva er egentlig forskjellen på de forskjellige kodenavnene på prosessorene? San Diego, Clawhammer, Winchester, Venice, Newcastle.... osv. Noe som er bedre enn andre? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 Det er navnene på kjernene. Venice og San Diego er de nyeste det SD har 1mb cache, mens Venice "bare" har 512kb. De andre trenger du ikke bry deg noe om Hvis du skal klokke kan du og kjøpe deg 3000+ "Venice". Da kan du og spandere på deg et 7800GT grafikkort. Lenke til kommentar
meeg Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 (endret) sitter og kikker litt på CPU her. Hva er egentlig forskjellen på de forskjellige kodenavnene på prosessorene? San Diego, Clawhammer, Winchester, Venice, Newcastle.... osv. Noe som er bedre enn andre? 5048963[/snapback] Det er forskjellige generasjoner av prosessorer der Venice og og San Diego er de nyeste (og gjerne de beste). Typiske forskjeller er at de bruker mindre strøm og er kjøligere enn tidligere prosessorer. Kan ofte også klokkes lenger. Endret 23. oktober 2005 av meeg Lenke til kommentar
Behydro Skrevet 18. november 2005 Forfatter Del Skrevet 18. november 2005 Da er pakken kommet, de ble ASRock 939Dual-SATA2 med 3000+ "Venice" som skal klokkes en del, så at man kan kjøre den stabilt på 2,6GHz stabilt med skikkelig kjøling og så toppet jeg med ett Club3D Radeon X800RX 256MB. Er ikke noe rå spill maskin, men får vel ta å installere ett spill og prøve...... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå