Gå til innhold

64 bit CPU + HK + VGA Hva annbefales?

Anbefalte innlegg

Hei. Vurderer no å gå over til 64-bit, har en gammel Athlon XP 2100 som skal få hvile seg i serveren fra no av. Hva annbefaler folket? skal koste rundt en 5000kr.

Har Kingston 2x512 HyperX 2.2.2.5 minne fra før av. Disker og PSU og kjøling og slikt er ikke noe å tenke på. Er kun CPU HK og skjermkort jeg er ute etter.

Takker så meget for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tja si det.... Spiller litt, men ikke noe gamer. Er mest en vanlig bruks pc, nedlasting, media server, avspilling av video og mp3.... Driver og klokker litt, men ikke noe ekstremt. En viktig ting er varmeutviklingen, minst mulig, prøver å få minst mulig støy ut av vannkjølingen.

Grunnen til at jeg bytter ut er egentlig at jeg trenger HK med SATA kontroller. Om jeg skal kjøpe en skikkelig SATA 2 kontroller så koster det mere enn ett nytt HK så..... Har 3 disker som ligger å støver ned :(

Endret av Behydro
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
sitter og kikker litt på CPU her. Hva er egentlig forskjellen på de forskjellige kodenavnene på prosessorene? San Diego, Clawhammer, Winchester, Venice, Newcastle.... osv. Noe som er bedre enn andre?  :hmm:

5048963[/snapback]

Det er forskjellige generasjoner av prosessorer der Venice og og San Diego er de nyeste (og gjerne de beste). Typiske forskjeller er at de bruker mindre strøm og er kjøligere enn tidligere prosessorer. Kan ofte også klokkes lenger.

Endret av meeg
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Da er pakken kommet, de ble ASRock 939Dual-SATA2 med 3000+ "Venice" som skal klokkes en del, så at man kan kjøre den stabilt på 2,6GHz stabilt med skikkelig kjøling og så toppet jeg med ett Club3D Radeon X800RX 256MB. Er ikke noe rå spill maskin, men får vel ta å installere ett spill og prøve......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...