Gå til innhold

Kjøp av pc til musikk produksjon maks 9k

Anbefalte innlegg

Som jeg skriver i emne tittelen så skal jeg ha meg en ny "musikk" pc.

Jeg har sett litt på HW sitt oppsett, luket ut det jeg ikke trenger og sitter igjen med følgende spørsmål. (Hele oppsette finner du her.)

Kabinett:

AOpen H700A 400W Jeg har sett på dette kabinette og lurer på om nexus sitt kabinett slår aopen da spesielt med tanke på støy. Kom gjerne med andre forslag.

Skjermkort:

ASUS EN6200TC Turbocache. Dette bør vel være ok? Se også neste punkt.

Hovedkort:

ASUS P5LD2. Finnes det samme kortet bare med AGP istedenfor PCI-E? Jeg har i dag et 3D-labs kort med AGP grensesnitt og kunne i grunn tenkt meg å bruke det videre. Eller er det et must med PCI-E hvis du skal ha et up-to-date hovedkort?

Minne:

GeIL DDR2-667 2048 MB (2x1024) Kom gjerne med andre forslag, men med tanke på pris så er vel dette bra?

Prosessor:

Intel Pentium D 820 Hvis jeg kjører et prog. som ikke har støtte for dobbelkjerne, vil jeg da ha samme effekt ut av prosessoren som en enkeltkjerne prosessor på 2.8 ghz? Noen som også vet hvordan vifte som sitter på fra leverandøren og om denne holder mål?

Lagring:

Seagate Barracuda 7200.8 300 GB, Western Digital Raptor 73,4 GB Jeg har tidligere hørt at seagate sine disker bråker en del, stemmer dette og har dere eventuelt noen andre alternativer som er mer stillegående? Og Hvilken ytelsesøkning gir egentlig WD raptor disken? er den vert pengene sine?

Oppsette kommer på 8714,- nok eks. frakt og ekspedisjonsgebyrer. Jeg kommer av stor sansynlighet ikke til og bevege meg over 9000,- netto på kjøp av pc, så ha dette i tankene ved eventuelle forslag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...