Gå til innhold

Nye fra Nokia: E60, E61, E70!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
The three E-series phones operate on a similar platform, but Isosomppi said the company was prioritising the E61, which has a full keyboard and has attracted the most interest so far.

5860400[/snapback]

Hæ? Er det altså flere som har lyst på E61 enn E60 og E70? Det synes jeg var overraskende.. Personlig synes jeg både E60 og E70 er mye mer spennende. Men det er vel smak og behag :) (og behov...)

Lenke til kommentar

Da var E61 og E70 også på plass i vareutvalget hos Komplett (og sikkert flere).

E60: Leveringsdato ubekreftet 22.04.06, pris: 3495,-

E61: Leveringsdato ubekreftet 29.04.06, pris: 3495,-

E70: Leveringsdato ubekreftet 22.04.06, pris: 4195,-

(Nei jeg driver ikke reklame for Komplett, jeg bare oppsummerer)

Samme pris for begge E6x-telefonene, nå blir jeg usikker. Hm, E60 har skarpere skjerm, og er mindre. E61 har bedre batterikapasitet, QWERTY-tastatur og fysisk større skjerm, som nok er lettere å lese, men hele telefonen er litt større.

Kunne de ikke satt opp prisen på E61 da, slik at ikke valget ble så vanskelig? :p

Lenke til kommentar
Hm, E60 har skarpere skjerm, og er mindre. E61 har bedre batterikapasitet, QWERTY-tastatur og fysisk større skjerm, som nok er lettere å lese, men hele telefonen er litt større.

Kunne de ikke satt opp prisen på E61 da, slik at ikke valget ble så vanskelig? :p

5864930[/snapback]

Batterisammenligning:

E60:

BL-5C

970 mAh

GSM opptil 3,2–6,4 timer

GSM opptil 6,4–8,3 dager

E61:

BP-5L

1500 mAh

GSM opptil 4–7 timer

GSM inntil 9–11 dager

E61 har jo en mye større skjerm, vil ikke denne trekke så mye strøm at forskjellen ikke blir så stor likevel? Det er vel derfor batteriet er større, men vil vi se stor forskjell likevel?

Det som veier mest for min del er skjermen til E60 (352x416), begge har jo 16.7M farger men E61 har jo mye mindre oppløsning (320x240) på en mye større skjermflate, da må vel resultatet si seg selv, eller ?

Valget var ikke vanskelig for min del, E60 :love:

Lenke til kommentar

Lavere oppløsning på fysisk større skjerm betyr bl.a. fysisk større tekst, som jo er en fordel når man ikke ser så godt. Har en bestilling på en E60 liggende, men er nå veldig usikker på om jeg skal kansellere den til forel for en E61 eller la det stå til. For det kan jo godt være at skjermen på E60 faktisk er god nok for meg.

Jeg bryr meg ikke så mye om skarphet, jeg skal ikke se kino eller noe sånt på den akkurat, det blir mer ringe, SMS og surfing.

Men så har jeg lyst på ny mobil, og det tar lang tid før de kommer hit i butikken slik at jeg kan teste de litt.

Vi får se hva det blir til...

Lenke til kommentar
Prisguiden og Nokia sier bare WLAN, Komplett sier den støtter 802.11e, 802.11g og 802.11i. 802.11e har jeg aldri hørt om. Syns huske at jeg har lest 802.11i før et sted, men jeg trodde at denne ble 802.11n i stedet. Hvem er på villspor nå, jeg eller Komplett, eller begge to?

5858665[/snapback]

Wireless Lan (WLAN/Wifi)

802.11 b/i/e/g

E60 har altså støtte for 5.5, 11 og 54 Mbit/s og økt sikkerhet i form av 802.11i. Mer om IEEE 802.11 her.

Valget var ikke vanskelig for min del, E60  :love:

5867843[/snapback]

Blir nok en E60 på meg også. :cool:
Lenke til kommentar

E61 var litt kul. Blir definitivt en stor HIT hos business-brukere i de landa der Blackberry er utbredt.

Får ikke åpna wap-sider på den, er kanskje en pre-release bug.

Går jeg inn på bokmerket 'Nokia' så kommer det en side som sier at 'Your phone model cannot be recognized' hehe :)

Lenke til kommentar
Får ikke åpna wap-sider på den, er kanskje en pre-release bug.

Går jeg inn på bokmerket 'Nokia' så kommer det en side som sier at 'Your phone model cannot be recognized' hehe :)

5877204[/snapback]

Hvor har du dette fra? Har du testa en? Bare en e61, eller de 2 andre og?

Lenke til kommentar

Navibutikken virket ikke særlig seriøse...Se på lagerstatus for f.eks. E70. Litt rart at de har 100 stk på lager, mens ingen andre har fått den inn...

Pluss at det var noen ganske stive priser de hadde, jeg venter gjerne litt til for å spare 500 kr.

Men det kan ikke være lenge igjen nå! Komplett og Netshop har ubekreftet levering 22.04 på E60, det må det jo ligge noe i. :)

Lenke til kommentar
Navibutikken virket ikke særlig seriøse...

5947903[/snapback]

Nei, enig.. pluss at de var altfor dyre! Så er vel rimelig uaktuellt. Får vel satse på at Netshop og Komplett får den til helga. Da skal jeg bestille meg en vet jeg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...