Gå til innhold

Tips til skjerm?

Presley

Anbefalte innlegg

Jeg har for tiden en samsung syncmaster 193t, en 19" lcd. Denne har en responstid oppgitt til 24ms.

Jeg trodde dette var helt ok til å spille med, men tror kanskje jeg har tatt feil. For et par uker siden så var jeg innom en spillecafé i stavanger, og spilte der på en crt-skjerm, og fikk meg en aha-opplevelse!

Så nå lurer jeg på om noen av dere har noen tips og seriøse synspunkt på hva jeg burde kjøpe for slags skjerm nå?

Jeg har ikke lyst å gi slipp på det sexy(!!) utseendet til lcd-skjermen min, så jeg vurderer en samsung 19" LCD 930BF, som er oppgitt til 4ms responstid.

Hvor mye dårligere er en slik skjerm, i forhold til en crt? Begynner ikke responstiden der å bli så liten at det går fint å spille på den? Mener å ha lest at det er css turneringer som har kjørt lcd-skjermer på sine maskiner, så da kan det ikke være noe dårlig valg?

Oppsettet på maskinen min forøvrig er "helt ok".

Pentium 4 3.2GHz ht

Geil 2048MB DDR-PC3200

Povercolor Radeon x800xt pro

den skjermen jeg vurderer er på www.netshop.no til bare 3.795,- nå.

please, svar kjapt, må bestille skjerm idag! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...0BF#Egenskaper- her, denne skal jeg ha meg

Eid responstid på 4ms, godt valg, er noe fucka, så stikker du bare innom elkjøp

5029199[/snapback]

"Spar", hva får du får og reklamere for elkjøp egentlig? :hmm::innocent: Du har gjort det i veldig mange tråder nå... Den skjermen du linker til er dyrt priset, bruke prisguiden til og finne billigste pris... :w00t:

Lenke til kommentar
http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...0BF#Egenskaper- her, denne skal jeg ha meg

Eid responstid på 4ms, godt valg, er noe fucka, så stikker du bare innom elkjøp

5029199[/snapback]

"Spar", hva får du får og reklamere for elkjøp egentlig? :hmm::innocent: Du har gjort det i veldig mange tråder nå... Den skjermen du linker til er dyrt priset, bruke prisguiden til og finne billigste pris... :w00t:

5034627[/snapback]

Hehe, jeg har reklamert litt for skjermen, den er jo konge. Skal ha den selv, sa jo ikke at man skal kjøpe den på elkjøp da...fins andre plasser...Men det er ofte sånn at enkelte skjermer klikker, ikke oppfyller garantien eller noe annet....Da blir det mye porto , ført frem til deg fra forhandlern, og så porto til og fra igjen fordi du må reparere den....Da er du fort kommet opp i 3400....+ at det tar lang tid å reparere hos en nettforhander, kjøper du hos en "lokal" butikk, går det ofte masse raskere.

Men for all del, bare ett forslag, sier ikke at dere skal kjøpe på elkjøp...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...