Gå til innhold

Bærbar datamaskin til tekstbehandling, rimelig!

LarsP

Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg fant nettopp ut at det er meningsløst å sitte i en forelesningssal med penn og papir. Jeg trenger derfor en bærbar datamaskin som kan brukes til tekstbehandling som f.eks Openoffice.

Jeg er dermed på jakt etter en MEGET billig datamaskin. Desto billigere desto bedre. Men, jeg har et krav eller tre:

- Støysvak (har ikke lyst til å forstyrre hele auditoriumet)

- Nok batterilevetid til at jeg slipper å lade den mellom to forelesninger. 10 timer hadde vært glimrende.

- En skjerm som ikke er vond å se på.

- Trådløst nettverkskort hadde vært greit å hatt siden det er WLAN over hele NTNU. (kan evt kjøpes seperat i ettertid.)

Jeg har ikke tenkt å bruke så veldig mye penger på dette. Maks 5-6000,-.

Mvh

Lars Pedersen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann. Jeg fant nettopp ut at det er meningsløst å sitte i en forelesningssal med penn og papir. Jeg trenger derfor en bærbar datamaskin som kan brukes til tekstbehandling som f.eks Openoffice.

Jeg er dermed på jakt etter en MEGET billig datamaskin. Desto billigere desto bedre. Men, jeg har et krav eller tre:

- Støysvak (har ikke lyst til å forstyrre hele auditoriumet)

- Nok batterilevetid til at jeg slipper å lade den mellom to forelesninger. 10 timer hadde vært glimrende.

- En skjerm som ikke er vond å se på.

- Trådløst nettverkskort hadde vært greit å hatt siden det er WLAN over hele NTNU. (kan evt kjøpes seperat i ettertid.)

Jeg har ikke tenkt å bruke så veldig mye penger på dette. Maks 5-6000,-.

Mvh

Lars Pedersen

Kan jo fortelle deg at denne maskinen du beskriver ikke eksiterer, så du evt slipper å lete...

En maskin til 5-6000 med 10 timers batteritid :roll: For det første må du ha minst to batterier, kanskje tre og til den prisen er du laaaaangt unna ditt mål...

Så Lars Pettersen!!

Enten må du file veldig på kravene, eller så må du doble +++ prisen din.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Acer 2312LCi er veldig støysvak, vifta går ikke under normal bruk, har batteritid på ca 2,5 timer, og er forøvrig det beste jeg noensinne har sett til under 6000,- Jeg kjøpte den for en venninne av dama, som ble godt fornøyd.

Over 4 timer batteritid og under 6000,- kan du bare glemme. Du må nok fire på noen av kravene dine.

Lenke til kommentar

Hehe, her ser man jo hvor mye jeg vet om bærbare datamaskiner. :--P

Jeg har 6 timer undervisning på mandager. Trenger kanskje ikke datamaskinen opp i alle disse. 4 timer er vel mer sannsynelig.

Igjen, det jeg trenger er et tekstbehandlingsverktøy. :)

Kanskje jeg må lete etter en strømkontakt på forelesningssalene. Noen her som går på NTNU og vet om det finnes stikk-kontakter i auditorium D12/D10?

mvh

Lars Pedersen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...