Gå til innhold

Hva skal jeg velge av ASUS og FJC Amilo?


BigJackW

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Av de to ville jeg uten å nøle gått for Asus'en.  :thumbup:

Ikke nøle Grunnet?? Disse to er jo helt på det jevngode, faktisk så er FS maskinen hakket bedre med sin bedre prosessor...

 

Asus har web kamera FS har 4-1 kortleser er vel forskjellen samt at Asus maskinen leveres med Xp Pro kontra Home.

 

Nå er FS et mer annerkjent merke innen for bærbare maskiner, og har lagt gode bærbare over langt tid, så jeg heller mot denne.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Forskjellene er faktisk ganske store. Fujitsuen har raskere raskere prosessor (1.87Ghz), fremtidsrettet Expresscard slot kontra den gamle PCMCIA standarden, medfølgende fjernkontroll (nyttigere enn webcamera? ja, vil jeg hevde) og S-ATA 5400 rpm harddisk vs. Asus sin trege 4200 P-ATA hd.

 

Det eneste positive jeg ser med Asus'en er innebygd bluetooth.

 

Argumentene for å velge FS'en veier dermed tyngst synes jeg.

 

Lykke til med pc kjøpet.

Lenke til kommentar

Har du vurdert FS3438G?

 

Da får du

 

1) Bedre skjerm (1440*900)

2) Bedre og mer RAM (1024 MB 533 Mhz)

3) Større harddisk (2*60GB)

4) og mulighet for RAID konfigurasjon av diskene

 

Skermkortet er NVIDIA GeForce Go 6800 - 256 MB i motsetning til ATI x700. Her er forskjellen etter det jeg forstår ikke merkbar mellom kortene.

 

Du får den for 13 380,- her. Men da kommer den med dansk tastatur (eneste forskjellen er visst at ø og å bytter plass).

Lenke til kommentar
Har du vurdert FS3438G?

 

Da får du

 

1) Bedre skjerm (1440*900)

2) Bedre og mer RAM (1024 MB 533 Mhz)

3) Større harddisk (2*60GB)

4) og mulighet for RAID konfigurasjon av diskene

 

Skermkortet er NVIDIA GeForce Go 6800 - 256 MB i motsetning til ATI x700. Her er forskjellen etter det jeg forstår ikke merkbar mellom kortene.

 

Du får den for 13 380,- her. Men da kommer den med dansk tastatur (eneste forskjellen er visst at ø og å bytter plass).

6800 go er endel raskere enn x700, men trekker smatidig mer strøm/lager mer varme. Om du spiller mye vil jeg nok helt klart helle mot 6800, er batterilevetid, vekt og varmeutviktling viktigst så gå for den med 6600/x700...

Lenke til kommentar
6800 go er endel raskere enn x700, men trekker smatidig mer strøm/lager mer varme. Om du spiller mye vil jeg nok helt klart helle mot 6800, er batterilevetid, vekt og varmeutviktling viktigst så gå for den med 6600/x700...

Go 6800 og yter fatisk 70-80% bedre en X700 og Go6600, og da kortet har egen vifte så er løsningen på varmen vel så god.

 

Jeg har en Dell 9300 med dette kortet, og jeg har aldri hatt en mer kjølig og stillegånde maskin...

Lenke til kommentar
6800 go er endel raskere enn x700, men trekker smatidig mer strøm/lager mer varme. Om du spiller mye vil jeg nok helt klart helle mot 6800, er batterilevetid, vekt og varmeutviktling viktigst så gå for den med 6600/x700...

 

Go 6800 og yter fatisk 70-80% bedre en X700 og Go6600, og da kortet har egen vifte så er løsningen på varmen vel så god.

 

Jeg har en Dell 9300 med dette kortet, og jeg har aldri hatt en mer kjølig og stillegånde maskin...

 

Huffa, her dreit jeg på draget :( Må ha tenkt på 6600.

 

Fant noen benchmarks fra Din Sides test av 4438G som har samme kort her

Lenke til kommentar
Av de to ville jeg uten å nøle gått for Asus'en.  :thumbup:

Ikke nøle Grunnet?? Disse to er jo helt på det jevngode, faktisk så er FS maskinen hakket bedre med sin bedre prosessor...

4993922[/snapback]

 

Eneste grunnen er mine ikke-veldig-postivite erfaringer med Amilo-modeller fra FSC. Men, kanskje de har forbedret kvaliteten i det siste...

Lenke til kommentar
6800 go er endel raskere enn x700, men trekker smatidig mer strøm/lager mer varme. Om du spiller mye vil jeg nok helt klart helle mot 6800, er batterilevetid, vekt og varmeutviktling viktigst så gå for den med 6600/x700...

Go 6800 og yter fatisk 70-80% bedre en X700 og Go6600, og da kortet har egen vifte så er løsningen på varmen vel så god.

 

Jeg har en Dell 9300 med dette kortet, og jeg har aldri hatt en mer kjølig og stillegånde maskin...

4994998[/snapback]

 

Det jeg mente var egentlig at du trenger en noe kraftigere kjøleløsning/mer plass for 6800 enn 6600 da kortet er større, raskere og lager mer varme en et vanlig 6600 ;)

 

Et eksempel: jeg har til gode å se 15"-bærbare eller midnre med 6800 go/ultra, dette grunnet plassen/kjøleløsningen som 6800 krever...

Endret av Bamsemoms
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...