System-log.com Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Ønsker å bygge meg en liten og svært stille server. Jeg har noen deler fra før som jeg ønsker å bruke. Dette har jeg fra før : 2,4 GHz Intel P4 Northwood 512 MB RAM (2x256 OCZ Value 3200) 250 GB Seagate HD Nec DVD-brenner Det jeg da kunne tenke meg er et lite (mATX) kabinett, med en svært stillegående strømforsyning og et hovedkort (mATX) som støtter min CPU og som samtidig ikke har en støyende kjøleløsning på chipset. Jeg tenkte å legge ut ca 3000,- på denne oppgraderingen. Maskinen skal surre og gå som web-server / fil-server og nedlastings-klient omtrent omtrent 13 cm fra hodeputen min, så stikkordet er stillegående. Håper det er noen som kan hjelpe, og som kanskje har erfaring med de delene jeg trenger Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Harddisker: O-ringer Ellers kan du bare glemme nattesøvnen. Hovedkort: Asus P4P800-VM m-atx og integrert skjermkort. Kabinett: Chieftec m-ATX med 270W Støysvakt i følge brukererfaring på Komplett. Hvis du ikke har en støysvak CPU-kjøler allerede, bare f.eks en Boxed, ville jeg ha ventet til du får kabinett, så du ser hva du har plass til. Hvis det er god plass, vil jeg personlig anbefale Bitspower. Men denne er stor, så det kan bli et problem i et lite kabinett på et lite hovedkort. Lenke til kommentar
nixxor Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Trenger du kabinett da?? Vet om noen som bare legger delen på en hylle hehe bare et tips, så slipper du å kjøpe kabinett Lenke til kommentar
System-log.com Skrevet 14. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2005 Tusen takk for flere gode råd.. etter litt sniking på tester nettet så har jeg bestillt følgende : Kabinett : Viking kabinett Strømforsyning : Nexus NX-3500 Hovedkort : ASRock P4VM800 CPU-Vifte : http://www.mamoz.no/produkt/PHT%2D3600/Nex...veTek_Real.html Samtidig har jeg fått tak i noen skikkelige strikk som harddisk-oppheng. Kan jeg forvente å få en mer stille hverdag i møte nå, eller kan noen se noen typiske nybygger feil? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå