aldrimerforum Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...9&GrpID=15&s=pl Hva mer trengs for at jeg skal kunne få til et LAN mellom mitt og et annet hus som er ca 200m unna? Det står ikke noe informasjon om den på komplett.no, så jeg vet heller ikke om den rekker såpass langt... Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 200 meter? det går nok ikke! Jeg har greid å få til 80 meter på 5,5 MB uten pakketap, men det er nok blandt det meste som går.... Trur kanskje det går med 160 meter eller så på 1 Mbit, men det er jo nesten ingenting... Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Det må nok en signalforsterker til i mellom de to husene.. Kan sikkert bestilles hos forhandleren. Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 med nermere kikk på spesifikasjonene, kan det kanskje gå... utendørs med fri sikt klarer den ca 400m Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 20. august 2002 Forfatter Del Skrevet 20. august 2002 Quote: Den 2002-08-20 13:02, Zamoht skrev:med nermere kikk på spesifikasjonene, kan det kanskje gå...utendørs med fri sikt klarer den ca 400m Kor fant du fant ut dette? Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 20. august 2002 Forfatter Del Skrevet 20. august 2002 (endret) noope Endret 17. april 2015 av aldrimerforum Lenke til kommentar
skrotnisse Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Quote: Den 2002-08-20 12:56, laaknor skrev:200 meter? det går nok ikke!Jeg har greid å få til 80 meter på 5,5 MB uten pakketap, men det er nok blandt det meste som går....Trur kanskje det går med 160 meter eller så på 1 Mbit, men det er jo nesten ingenting... Skal ikke være noe problem hvis dere bruker eksterne antenner. Om du imidlertid er interessert i å gi alle naboene dine mulighet for å koble seg på er vel en annen sak. Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 20. august 2002 Forfatter Del Skrevet 20. august 2002 men trenger jeg noe mer?.... trenger jeg F.EKS nettverkskort for trådløst nettverk?? Lenke til kommentar
Cefwyn Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Ved å bruke eksterne punkt til punkt antenner så skulle du nok klare avstanden uten problemer. Dette utelukker å bruke aksesspunktene til annet en å opprette forbindelse mellom deg og naboen din, dvs du kan nok ikke bruke trådløse kort for å koble deg opp mot aksesspunktene. -Cefwyn- Lenke til kommentar
Cefwyn Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Ved å bruke eksterne punkt til punkt antenner så skulle du nok klare avstanden uten problemer. Dette utelukker å bruke aksesspunktene til annet en å opprette forbindelse mellom deg og naboen din, dvs du kan nok ikke bruke trådløse kort for å koble deg opp mot aksesspunktene. -Cefwyn- Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 20. august 2002 Forfatter Del Skrevet 20. august 2002 må jeg kjøpe to stykk?...slik at naboen må ha en også...eller ska han ha en annen slags mottaker? Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Quote: Den 2002-08-20 15:35, HoVeSkOt skrev:må jeg kjøpe to stykk?...slik at naboen må ha en også...eller ska han ha en annen slags mottaker? Jepp, det blir to stykk. Men merk deg at ved 200 meter så har du ikke fult 11Mbit nettverk. Det vil nok gå *veldig* tregt.... Lenke til kommentar
Jazzy Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 Tror ikke du behøver mer enn 1 trådløs bredbåndsrouter eller 1 aksesspunkt (kommer an på om dere skal dele Internett eller ikke) I tillegg til dette må en av dere ha ett trådløst nettverkskort, og ev. eksterne antenner til dette. Se http://www.dlink.no/products/PCategoryWire...tegory=Wireless Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå