terjel Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Jeg er iferd med å anskaffe meg en budsjett-laptop, dvs at det er prisen som vektlegges, ikke spesifikasjonene i særlig grad. Jeg er kort og greit ute etter å finne best mulig pc for ca. 6000,- Har funnet en del bra alternativer. Maskinen skal brukes til enkel surfing av mine foreldre, i tillegg til at det skal sees noen dvd'er på den. Det er derfor ikke snakk om tuning og pushing av specs. Spørsmålet er AMD prosessor eller Intel Celeron? (Centrino er vel ikke mulig å få tak i innenfor denne prisklassen). Lenke til kommentar
bajslusa Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Jeg har ser meg også rundt etter en billig bærbar. Lurer på det samme som deg om prosessorer. Har hørt at Intel Mobile skal være bedre enn de andre (hvorfor?) og amd sine bærbare prosessorer vet jeg ikke noe om. Kunne du skrevet opp noen av de maskinene du har funnet (så jeg ikke går glipp av noen bra alternativer)? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Jeg synes at nå som Celeron M fikk 1 MB L2 Cache har den blitt veldig ålreit. Den blir ikke spesielt varm og gir oki batteritid. Den er iallefall et mye bedre alternativ i forhold til å få en bråkete og svært varm desktop CPU i en liten lappis Lenke til kommentar
terjel Skrevet 12. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2005 Greit å vite! Har ikke AMD "mobile" prosessorer? Vil det si at alle AMD benytter samme prosessorer enten de sitter i laptops eller stasjonære? Isåfall konkluderer jeg meg frem til at Celeron M kanskje er det beste valget. Til deg over: på netshop.no, mpx.no og dell.no finner du ok alternativer til under 6000,- Lenke til kommentar
LowBalls Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 (endret) for 6500kr på shg.no får du dette: Batteri Batterilevetid Opp til 4 timer Oppladningstid 2 Timer (Uten samtidig bruk) 3 Timer (Ved samtidig bruk) Batteritype 6 Celles Li-Ion CPU CPU Type / Modell Intel Pentium-M 730 (1.6GHz) - 533MHz FSB Teknologi Centrino FSB 533 MHz Cache 2 MB Socket 479 (Pentium-M) Chipset Chipset VIA PN800 Grafikk Chipset VIA UniChrome Pro VGA ram (Delt) Opp til 64MB Ram Antall MB Ram 512 MB Ram Type PC3200 (DDR400) RAM Slots 2 stk - 1 slot benyttet ved levering Harddisk Antal GB 40 GB Omdreininger Pr. Minutt 5400 RPM Grafikkort Innebygget Grafikkort VIA UniChrome Pro Antall MB Ram Opp til 64MB delt Skjerm Tommer (Skjermen) 15 Tommer Skjerm Type LCD (XGA) Max Oppløsning 1024 x 768 CD Ja, innebygget i DVD/CDRW stasjonen DVD Ja, innebygget i DVD/CDRW stasjonen Combo CDRW/DVD Combo DVD / CD-RW drev (DVD x 8, CD-R x 24, CD-RW x 8) Lydkort Lydkort SoundBlaster-Pro og MS DirectSound kompatibel Nettverk RJ45 1 stk (10/100MBIT) Trådløst 54 MBIT (802.11g - er kompatibel med 11MBIT 802.11b) http://www.shg.no/ Endret 12. oktober 2005 av alex91 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå