ohusby Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Sorry hvis dette er feilposta. Bør jeg la strømkabel stå i maskin mens jeg setter inn kortet ? Blir maskina jorda da? Lenke til kommentar
[BZ]cy_demon Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Det spiller ingen rolle egentlig. Men for sikkerhets skyld anbefaler jeg deg å ta ut støpselet under montering/demontering i pcen. Om pcen er jorda eller ikke, spiller ingen rolle. Er du statisk lada og rører noen komponenter ødelegges de. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Quote: Den 2002-08-20 12:30, [bZ]cy_demon skrev:Det spiller ingen rolle egentlig. Men for sikkerhets skyld anbefaler jeg deg å ta ut støpselet under montering/demontering i pcen.Om pcen er jorda eller ikke, spiller ingen rolle. Er du statisk lada og rører noen komponenter ødelegges de. Men hvis du tar på selve kabinettramma når du driver å monterer så blir vel den statiske elektrisiteten tappet fra deg. Men vet ikke om dette kun gjelder om PC'n er tilkobla jord eller ikke. Har hørt at den støpselet bør stå i så evt. statisk elektrisitet blir avledet fra kroppen når du tar på kabinettramma. Lenke til kommentar
abjork Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Ta alltid ut strømkabelen når du skal montere noe om du eller utstyret ikke vil ha en av lysverkets blå karameller. Det går strøm til hovedkortet om utstyret er av. Husk av/på-bryteren virker ved hjelp av en impuls til hovedkortet, ingen vippebryter a la det man har på veggen til å slå av og på lyset. I noen tilfeller har man en hovedbryter på selve strømforsyningen, men jeg ville aldri tatt noen sjanse på den, selv. Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 For de som har vippebryter bak på kabinettet skrur man faktisk av strømmen.. Jeg vil anbefalle å være i kontakt med jord når du monterer skjermkortet. En grei regel er å ta på kabinettkanten. Om kontakten er i eller ikke, har liten betydning... Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 For de som har vippebryter bak på kabinettet skrur man faktisk av strømmen.. Jeg vil anbefalle å være i kontakt med jord når du monterer skjermkortet. En grei regel er å ta på kabinettkanten. Om kontakten er i eller ikke, har liten betydning... Lenke til kommentar
endersen Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Jeg vil annbefalde å dra ut kontakten på pc`n din ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå