Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Azureuz sluker hele min 4 mb/los!?

Anbefalte innlegg

Azureuz skal da være et greit program? Jeg fikk nylig 4mb fra Los. Problemet er at med det samme jeg starter programmet så har jeg mistet ALL båndbredde.

Dvs det er nærmest umulig å surfe på nett.

"Siden kan ikke vises" kommer opp i 9/10 tilfeller. Vi er 4 andre bærbare maskiner på nett via trådløst. Ingen av disse klarer heller å surfe selvfølgelig.

Med det samme programmet startes forsvinner 4mb rett ned i sluket. Selv om jeg til tider bare helt i starten laster ned 10kb/Sek og laster opp 20kb/sek så er internett rett og slett borte!

Noen som har noe fornufig å komme med her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Azureus er beryktet for å stjele masse ressurser. Den tiden jeg hadde Azureus installert på PCen min merket jeg at den brukte enormt med CPU-kraft, RAM og båndbredde. Tidligere utgaver var også plaget av alvorlige bugs, noe som kunne føre til at 99% av CPUen ble okkupert av dette drittprogrammet. Jeg vil hevde at mange av disse problemene kommer av at Azureus er en Java basert applikasjon (krever Java JRE surrende i bakgrunnen).

Jeg vil sterkt anbefalle at du heller laster ned en skikkelig C++ basert bittorrent klient, f.eks

Bitcomet, som er rask, stabil og bruker svært lite av CPUen.

Endret av Mr_Snuffles
Lenke til kommentar

En annen viktig ting du må huske på er følgende: LOS Internett 4000, er en 4000/500 kbps linje. Hvis du bruker opp det lille du har av upload kapasitet, skjer dette på bekostning av nedlastingskapasiteten! Med en så begrenset forbindelse, delt på flere brukere, bør du sette sperre(limit) i klienten på 10-15 kB/s for upload. Gjør du dette vil du merke at ting går mye glattere.

Endret av Mr_Snuffles
Lenke til kommentar
En annen viktig ting du må huske på er følgende: LOS Internett 4000, er en 4000/500 kbps linje. Hvis du bruker opp det lille du har av upload kapasitet, skjer dette på bekostning av nedlastingskapasiteten! Med en så begrenset forbindelse, delt på flere brukere, bør du sette sperre(limit) i klienten på 10-15 kB/s for upload. Gjør du dette vil du merke at ting går mye glattere.

Å begrense upload er svaret... Gjør du ikke det, vil surfing på internett gå i 'dial up hastighet'. Begrens den til 70-80% av max.

Lenke til kommentar

Jeg merker ikkenoe til at programmet stjeler CPU resurser eller minne. Det går helt greit.

Med LOS 4000/500 har jeg disse instillingene på Azureus:

Maks opplasting: 10 kb

Max download: 50 kb

Standard opplastinger pr torrent: 4

Max. number of connections pr torrent: 20

Max. number of connections globally: 100

---------------------------------------------------

Autospeed Plugin:

Desired ping: 150 ms

Trace route to hoist: www.google.com

Minmum Up Speed: 5 kb/sek

Maximum Up Speed: 1024 kb/Sek

Set download speed to: Dont change

Use the Nth Public Ip: 1

---------------------------------------------------

Nå laster jeg bare 1 fil. 15 kb ned og 5 kb opp.

Merker allikevel ikke noe spesiell forbedring i forhold til sist.

Tar dere en titt og se om dette seg greit ut eller?

Lenke til kommentar

Hvis du bruker Autospeed plugin så overstyrer denne maks verdiene du har satt i Azureus. Enten må du disable Autospeed, eller så må du sette maks opplasting til 10 kB/s i innstillingene for denne plugin'en. Andre ting du bør sjekke er at du har oppdatert Java JRE til siste versjon.

Hvis du fremdeles har problemer:

1) Skift klient!

2) Kjør en full scan av PCen for å forsikre deg at du ikke er infisert av spyware/malware/trojans som stjeler båndbredden din.

Endret av Mr_Snuffles
Lenke til kommentar
Azureus er beryktet for å stjele masse ressurser. Den tiden jeg hadde Azureus installert på PCen min merket jeg at den brukte enormt med CPU-kraft, RAM og båndbredde. Tidligere utgaver var også plaget av alvorlige bugs, noe som kunne føre til at 99% av CPUen ble okkupert av dette drittprogrammet. Jeg vil hevde at mange av disse problemene kommer av at Azureus er en Java basert applikasjon (krever Java JRE surrende i bakgrunnen). 

Jeg vil sterkt anbefalle at du heller laster ned en skikkelig C++ basert bittorrent klient, f.eks

Bitcomet, som er rask, stabil og bruker svært lite av CPUen.

4993487[/snapback]

Det er da ikke noe galt med Azerus...

Jeg tror det er den torrent klienten med mest utviklere bak seg og den kan brukes på alle platformer pga java. Veldig mange av errorene brukere får skyldes andre programer, ofte firewall og antivirus. NOD32 feks vil strupe javaw.exe etter en stund med mindre man eksluderer den fra IMON, jeg tror norton har noe liggnende(hadde hvertfall)?

Jeg mener også at Bitcomet hadde et kritisk sikkerhetshull en lang periode. Poenget mitt er at det ikke er noe galt med Azerus i dette tilfellet. Det er jo helt klart noe av hardwaren deres som ikke støtter så mange connections(feks wlan ruteren) fordi en 4mb linje skal ikke bli knebla så lett med mindre han virkelig går inn for det. Hvertfall ikke til det punktet at andre maskiner på nettverket t/o på nettsider og lignende.

Personlig så bruker jeg Azerus pga decentralized tracking som gir meg ofte raskere hastighet og starter torrenter selv om trackeren er nede. Og de utrolige mange instillingene, tweaks og plugins jeg kan gjøre i forhold til andre torrent klienter. Optimalt for meg hadde den vært i et programmeringspråk som ikke kreve like mye ressurser som java. Men det er pga at den er i java at den har så mange utviklere bak seg noe som er veldig bra.

Tror det blir feil og skylde på en torrent klient her...fordi nettet/nettverket til inoan ikke fungerer som det skal.

Lenke til kommentar

Forsøkte du det jeg skrev i det første svaret i tråden?

Hadde samme problem med en router som ikke var kraftig nok til å takle antall connections (det kan bli flere hundre per torrent). Med en gang jeg stilte ned antall connections, virket alt perfekt.

Lenke til kommentar

Personlig så bruker jeg Azerus pga decentralized tracking som gir meg ofte raskere hastighet og starter torrenter selv om trackeren er nede. Og de utrolige mange instillingene, tweaks og plugins jeg kan gjøre i forhold til andre torrent klienter. Optimalt for meg hadde den vært i et programmeringspråk som ikke kreve like mye ressurser som java. Men det er pga at den er i java at den har så mange utviklere bak seg noe som er veldig bra.

Tror det blir feil og skylde på en torrent klient her...fordi nettet/nettverket til inoan ikke fungerer som det skal.

5001903[/snapback]

Hvor finner jeg det decentralized tracking greiene. Mulig jeg har det på, men klarer ikke finne det noen steder.. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...