Wintel Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Kjøpte et par "Corsair PC3200 DDR-DIMM 1024MB ECC REG 64Meg x 4, CAS 2.5, "Low Profile"" (http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=123498) til 2698,- for to uker siden. Disse virker ikke med min Dell-server (PowerEdge 400SC) - serveren piper 6-7 ganger under oppstart og gir ingen boot... Komplett nekter å bytte disse da esken er åpnet... (så mye for mangeårig kundeforhold!) Noen som vet hvilke brikker denne serveren krever? Noen som har 2GB å bytte (i værste fall 4*512 i bytte mot 2*1GB)? Wintel Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Du har 14 dager åpent kjøp så det er rivende likegyldig hva de mener eller ikke. Lenke til kommentar
Wintel Skrevet 12. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2005 Komplett har ikke åpent kjøp, de følger bare lov om angrefrist. Denne gjelde IKKE bedrifter (og disse brikkene ble bestilt i firmaet mitt sitt navn...) Wintel Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Mente åpent kjøp som i angrefrist Viste ikke at disse var kjøpt på ditt firma, så det beklager jeg Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Komplett har ikke åpent kjøp, de følger bare lov om angrefrist. Denne gjelde IKKE bedrifter (og disse brikkene ble bestilt i firmaet mitt sitt navn...) Wintel Ikke for å være kynisk, men du burde kanskje ha sjekket ut hva slags minne serveren din krever FØR du gikk til innkjøp av brikker. Komplett følger bare lovene, så jeg kan ikke se at de har gjort noe galt. Lenke til kommentar
Wintel Skrevet 12. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2005 Mente jeg hadde sjekket minnespec tilstrekkelig godt nok (åpenbart ikke). Påstår ikke at Komplett har gjort noe galt, selv om de godt kunne honnøre et langt kundeforhold med å ta brikkene i retur og selge meg noen andre brikker (evt. med mellomlegg)... Wintel Lenke til kommentar
Wintel Skrevet 16. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2005 Har sjekket lenge og vel på Dell´s hjemmesider før jeg fant en uoffisiell FAQ som sier at serveren ikke kan beytte REG ECC... ECC eller REG er OK, men ikke kombinasjonen... Bytte anyone? Wintel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå