Gå til innhold

Antialiasing i bf2, får ikke mer enn x4

Anbefalte innlegg

Hei jeg får ikke til dette helt.. Jeg har prøvd å endre driver instillingene mine (n-vidia 7.8.0.1 driver) fra og til application controlled (og prøvd fram og tilbake å endre andre instillinger i driver kontroll panelet). for å finne ut hvordan jeg kan få mer enn 4x antialiasing i bf2. Jeg har 2stk Gforce 7800GTX og en LCD skjerm med 1280x 1024 oppløsning (kjører dette i bf2).

Jeg forstår rett og slett ikke hvorfor jeg ikke kan gjøre mer enn 4x antialiasing, jeg har prøvd å endre det i video.con filene og jeg har sammtidig som jeg har prøvd å endre driver instillingene, men hvis jeg endrer verdiene over 4x i .con filene starter ikke bf2. Inne i spillet står 4x oppført som den høyeste verdien på antialiasing noe som også er rart, dette vises samme hvilken oppløsning og refresh rate jeg velger.

Vet ikke om jeg har kommet med nok info her, men hvis det er noe mer info dere trenger for å hjelpe så si ifra.

Mvh. Hilsen en som vil kjøre bf2 med full antialiasing!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv har jeg bare ett skjermkort. Et Gainward 7800GTX. Kjører glatt på 1600*1200, alt på high...men gjett hva.... Høyeste Antialiasingen som er mulig er 4X...

Er det sånn at det skal gå an med mer? Tok det for god fisk at 4X var maks jeg...

En annen ting... Spillet støtter vel forsåvidt to skjermkort så vidt jeg minnes at jeg husker... Om det har noe for seg med to 7800GTX-kort... :hmm:

Tviler....

Lenke til kommentar

Fungerer det ikke å sette antialias til høyere enn 4 i driveren da? Bruker da å fungere på de fleste spill i allfall.

Edit: Hvis du setter antialias til 8x (du med SLi kan vel sette til 16x eller noe kan du ikke?) så kommer det ikke opp nye options i BF, det spiller da ingen rolle hva du setter AA settingsene til i BF. Men kan være at det er problemer med forced AA i BF. Det vet jeg ikke noe om.

Endret av dravisher
Lenke til kommentar

SLI skal fungere i bf2 (noe det gjør, får veldig god fps ;) ). Men jeg har lest flere steder på nettet at man skal kunne få x8 Antialiasing og en venn av meg har i sin video settings meny mulighet for dette. Han har 6800gt. Dette irriterer meg bigtime :/

Lenke til kommentar
SLI skal fungere i bf2 (noe det gjør, får veldig god fps ;) ). Men jeg har lest flere steder på nettet at man skal kunne få x8 Antialiasing og en venn av meg har i sin video settings meny mulighet for dette. Han har 6800gt. Dette irriterer meg bigtime :/

Har du ikke mulighet for å sette antialias høyere enn x4 i driveren da? Tror da du skal ha helt opp til SLI16x AA i driveren.

Lenke til kommentar
SLI skal fungere i bf2 (noe det gjør, får veldig god fps ;) ). Men jeg har lest flere steder på nettet at man skal kunne få x8  Antialiasing og en venn av meg har i sin video settings meny mulighet for dette. Han har 6800gt. Dette irriterer meg bigtime :/

Har du ikke mulighet for å sette antialias høyere enn x4 i driveren da? Tror da du skal ha helt opp til SLI16x AA i driveren.

kan sette opp i x8 i drivern. Virker ikke som bf2 har støtte for x16 (når jeg endrer instillinger for bf2 i drivern)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...