Howard Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 I løpet av 4. kvartal kommer oppgraderte Maxtor-harddisker med støtte for SATA 3 Gb/s. Les mer Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Det er vel ikke stort annet å si enn velkommen etter! Lenke til kommentar
OCSpro Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 er det noen ytelsesgevinst med 3gb/s i det hele tatt? alltid trodd det var rpm og datatetthet som fortsatt begrenset overføringshastighet, ikke båndbredde..? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 (endret) er det noen ytelsesgevinst med 3gb/s i det hele tatt? alltid trodd det var rpm og datatetthet som fortsatt begrenset overføringshastighet, ikke båndbredde..? Det stemmer. Men i kjølvannet av 3Gbit/s følger det også med noen andre funksjoner: Hotswap, NCQ og staggered spin up. Disse kan være nyttige for enkelte. Også var det noe med mulighet for SATA-HUB/multiplexer, men det blir nok mer en ubrukt kuriositet enn en reell fordel for folk flest. Ellers så vil jeg også ønske Maxtor velkommen etter. Endret 12. oktober 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
Capo Crimini Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Var vel på tide ja. Jeg vil forøvrig nevne at Maxtor disker blir varme, veldig varme, og hvis en ikke har god luftflyt i kabinettet eller direkte kjøling på diskene kan en regne med kort levetid. SMART-verdiene på min DiamondMax dalte nedover i en bratt kurve helt til jeg fikk skikkelig luftsirkulering i kabinettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå