Gå til innhold

Bilfilmer fra 1970-2000

Pasient

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
bullitt??

*host*

Bullit ble laget i 1968. ;)

En av mine desiderte favorittbilfilmer er den fantastiske Cannonball Run (1981). En annen film som inneholder mange bilscener er Ronin (1998).

Om man drar over til Asia så må Piklik fo (aka. Thunderbolt) (1995) nevnes.

MEN, den filmen som virkelig rocker er Death Race 2000 (1975). Cheezy kommentarer, toppløse "babes", Sylvester Stalone i sin _beste_ rolle og herlig Carmageddon-vold gjør dette til en opplevelse av de helt sjeldne.

Mer informasjon om filmen finnes HER..

Kan i tillegg til de overnevnte slenge ut The Wraith (1986) og Trucks (1997) om du vil ha deg en god latter. ;)

Dette er ikke min favorittsjanger så jeg har nok ikke så veldig mye å tilføye sånn i første omgang. Kommer sikkert mer etterhvert.

TV-serier som også fortjener å bli nevnt er Dukes of Hazzard (1979) og Knight Rider (1982).

Lars :)

Endret av LarsP
Lenke til kommentar
En film med Viggo Mortensen i hovedrollen kommer ikke på navn, men den er bra

Vanishing Point ja, som nevnt lengre oppe

Du tenker på "døden bak rattet"? Synes ikke den var noe spesielt bra. Likk kul den Charger 'hemi'en som han hadde der...

Ronin har noen seriøse bilscener som er vel verdt en titt. Dritbra film i utgangspunket også.

Lenke til kommentar

Den derre franske serien med "Taxi"-filmene. Er det blitt fire nå? Dette glir vel kanskje litt over i "The fast & the furious"-kategorien.

Av filmene som er nevnt tidligere, er det mange filmer som ikke handler om bil spesielt, men hvor bil har en helt essenssiell rolle i filmen. At "The Italian Job" ikke er nevnt, er vel bare fordi den er fra 1969. Det er allikevel en film som MÅ ses.

Har ikke den helt store dilla på bilfilmer selv, men hvis du får sett noen av dem som er listet opp, skriv gjerne anmeldelser av filmene. Kan i såfall nøye meg med å se de beste selv :p .

Lenke til kommentar
Den derre franske serien med "Taxi"-filmene. Er det blitt fire nå? Dette glir vel kanskje litt over i "The fast & the furious"-kategorien.

De tre første er franske, og av rimelig god kvalitet, den fjerde som forøvrig bare heter "Taxi" er amerikansk (hollywood) og da selvsagt bare 1/5 så bra som de tre franske.

Lenke til kommentar
v rimelig god kvalitet, den fjerde som forøvrig bare heter "Taxi" er amerikansk (hollywood) og da selvsagt bare 1/5 så bra som de tre franske.

4998209[/snapback]

På mange måter lik den første franske, tenker da på begynnelsen, midten og slutten... :ermm: altså den er ikke helt lik, men du kjenner deg garantert igjenn hvis du har sett den første franske. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...