Lone*Desert-Fish Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Er det noe å tjene på å oppdatere BIOSen på skjermkortet? Kan kortet jobbe noe raskere, og vil man merke noen forskjell når man egentlig ikke har noen problemer med den medfølgende BIOS-versjonen? Lenke til kommentar
knutivarr Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Ikke fiks det som funker! BIOS'en har nok lite å si for ytelsen, ja. La det være dersom den opprinnelige BIOS'en ikke har svakheter som gjør at kortet skaper problemer. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Quote: Den 2002-08-20 12:12, knutivarr skrev:Ikke fiks det som funker! BIOS'en har nok lite å si for ytelsen, ja. La det være dersom den opprinnelige BIOS'en ikke har svakheter som gjør at kortet skaper problemer. Godt ordtak, men hørt om: "Det er en grunn til at de kommer med oppdateringer" ? Lenke til kommentar
Lone*Desert-Fish Skrevet 20. august 2002 Forfatter Del Skrevet 20. august 2002 Men da lar jeg det være da. Kanskje hvis jeg støter på problemer er dette lurt, men hvis det ikke gir noe utslag der det allerede fungerer bra så lar jeg det være.. Takker for svar :smile: Ble bare nysjerrig da jeg så hvor mange versjoner som er kommet ut. Lenke til kommentar
Pilseboben Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Jeg oppdaterte biosen på skjermortet mitt igår med det resultatet at jeg får overklokka minnet 7-8 mhz mer enn hva jeg gjorde før. Må vel bare være positivt det :razz: Lenke til kommentar
krenshar Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 De fleste skjermkort kjører BIOSen på en av HDDpartisjonene(swap), kan stilles på i enkelte BIOSer. Man kan si at gfx-biosen blir cached over på HDD som videorom.bin på swappartisjonen i windows(under POST). Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Man KAN få bedre bildekvalitet (skarpere f.eks), bedre overklokkingsresultater, mer effektiv AntiAliasing, mer effektiv Z-occlusion (HSR/HyperZ, osv). Det er på mange gode måter å flashe BIOS (til GFX), MEN, jeg er enig med at man ikke behøver å fikse noe som ikke er ødelagt/korrupt. Det KAN være en stor sjangse å flashe sitt kort, sørg ivaffal å ha et PCI (ISA?) kort i bakhånd for å flashe tilbake. Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Quote: Den 2002-08-20 12:25, CrZy_T skrev: Quote: Den 2002-08-20 12:12, knutivarr skrev: Ikke fiks det som funker! BIOS'en har nok lite å si for ytelsen, ja. La det være dersom den opprinnelige BIOS'en ikke har svakheter som gjør at kortet skaper problemer. Godt ordtak, men hørt om: "Det er en grunn til at de kommer med oppdateringer" ? Mange oppgraderinger som er mer som nedgraderinger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå