PuppetMastern Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Det står forventet levetid 30 000 timer på mange av de HD TVene. 30 000 timer også er tven klar for dynga? Eller er det bare noe som trenger og skiftes da? Lenke til kommentar
Torrevieja Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Så hvis man ikke har råd til ny HD tv til 10-20k da skal man bare drite i og kjøpe seg Xbox360 eller? Hvor mye bedre er det egentlig med HD tvene kontra de som finnes på markedet fra før av? 5003255[/snapback] Gå i en butikk hvor de har demonstrasjon av HD oppløsning. Da vil du se hva forskjellen er. Den er rimelig heftig spør du meg. Og nei du trenger ikke drite i å kjøpe nytt konsoll bare fordi du ikke har råd til en HDtv. MEN du vil ikke få på langt nær så mye utav konsollen din som dersom du hadde kjøpt en. Men folk i denne tråden snakker om pcer til 20-25000 kr, og de snakker om spesifikasjoner, men hva har det med saken å gjøre når ingen spillutviklere til pc tenker så langt som high-end pcene, og det finnes absolut ingen spill til pc i dag og kommer ikke til å gjøre det på sikkert et år som utnytter en high end pc. Rett og slett fordi dette ikke er noe folk sitter på. Som flere har sagt tidligere... Det eneste som teller er hvor mye spillutviklerene pusher grensene for maskinvaren. Dette gjør de ikke på PC i den grad de gjør på konsoll. Så slutt å snakk om High-End, og begynn å snakk om de pcene som ligger i rekkevidden spillene til PC blir utviklet for idag, og om 2 måneder. For det er disse tallene som gjelder når du skal måle den opp mot Xbox360'en (nevner bare den siden den er den eneste med launch i nærmeste fremtid). Hvis noen her inne har kjøpt seg en PC for 25.000 kr, for å spille.....så sier jeg det en gang til....da er det individet bortimot hjernedød. 5003281[/snapback] Word ! Big Up Bra skrevet ! Stemmer mye i det du sier. Anngående det der med Hdtv. Så var jeg skeptisk i starten og trodde ikke det var så står forskjell ,men den er faktisk enorm ! Fikk demonstrert det hos en kamerat som har en Dvd spiller som HD skilde (hdmi uttak) også dataen og jeg var SOLGT !. Så nå har jeg skaffa meg ordentlig Hd plasma. Puppet hvorfor stiller du deg selv så dumt spørsmål ? Lenke til kommentar
Torrevieja Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Det står forventet levetid 30 000 timer på mange av de HD TVene. 30 000 timer også er tven klar for dynga? Eller er det bare noe som trenger og skiftes da? 5003300[/snapback] Vel.. Ta og les litt på hjemmekino.no Plasma: ''Men først etter ca 30.000 til 60.00 timer ,avhengig av produsent, er fosforbelegget i dagens skjermer halvert. Dette vil si at hvis man ser 7 timer TV pr. dag så er det først etter 12 til 24 år man har halvert ytelsen på bildet''. Hvis du kjøper en skjerm i dag fra en ordentlig produsent (panasonic,pioneer osv) så er ikke dette noe problem. Men uansett la oss si at du sitter å ser på 7 timer tv hver dag og fosforbelleget blir halvert. Du vil ikke merke noen ting for jeg er ganske så sikker på at du har kjøpt deg noe nytt innen 12 år HVERTFALL 24 år. . Det du derimot skal være litt obs på er innbrenning i skjermen (logo-kanal,statisk bilde setter seg fast i skjermen) ,men dette er WAY overrated ! LCD har ikke innbrennings problemet og egner seg kanskje bedre til Spill, men sliter fortsatt litt med etterslep, og synsvinkel ! Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 (endret) Hei, fornuften min skriker til meg og sier - ikke f..n, det går ikke å skvise ut bedre grafikk på en boks til ca 3000 kroner sammenlignet med en bra spillepc til 15-20tusen kroner. Men jeg har lest og sett en del interessant ting i det siste om xbox360. Bl.a. så jeg et videointervju med en av utviklerne av Elder Scrolls: Oblivion (oppfølger til Daggerfall, Morrowind). Og han sa når han ble spurt om hvilken versjon man burde kjøpe, pc eller xbox, for få ut det beste resulatet så svarte han xbox 360, uten tvil. Derimot så sa han ikke hva slags PC han da sammenlignet med. Åkke som, hvis det er så at Microsoft denne gangen også selger selve konsollen med tap, så vil jo det si at vi får noe bedre maskinkraft enn de 3300 (eller hva det var) skulle tilsi. Pluss det faktum at det er lettere å tyne maskina maks når det kun er en type hardware man programerer for. Åkke som, det blir det råeste konsollen - i hvert fall inntill Sony kommer med PS3. Jeg har alltid oppgradert PC'n min/bygget ny ca hver 12-18 mnd til å kunne kjøre de nyeste spillene med maks grafikk. Men denne jula blir det ingen oppgradering. Det blir xBox 360. Og så får jeg begynne å spare til en HDTV... Til dere som lurer på HDTV og levetid osv.. så klikk dere inn på www.avforum.no, finn forumet der. Finnes masse opplysnigner om projektorer, HDTV'er og også om spilling. Forøvrig har jeg lest om en undersøkelse i england der de lot et publikum få se på to typer tv'er for å avgjøre hvem som har best bilde. Og det viste seg at folk flest ikke ser forskjell på vanlig tv og HDTV før bildet ble større en 32 tommer. Men det gjelder i så fall på vanlige tv-sendinger. Hvordan det ville være med spillgrafikk aner jeg ikke. Kanskje en HD-TV på 27tommer til kroner 8-9000 ikke er så lurt, men heller spare videre. Jeg veit ikke helt selv hva jeg gjør. Jeg kan ikke punge ut for en 42'' ennå i hverfall. Jeg var på messe på spectrum tidligere i år og så HDTV signaler på bra HDTV'er og det var utrolig bra. Min drøm: rallystol (petter solberg stolen som finnes) m/ratt og pedaler, Panasonic 50 tommer plasma HDTV, Xbox 360, Project Gotham Racing 3. Og kona bortreist en helg eller to... ;-) Og en kasse øl. Dr.Peedee Endret 15. oktober 2005 av Dr.Peedee Lenke til kommentar
Tøffli Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Peedee: Akkurat, du har et poeng... en konsoll trenger ikke like stor kraft som i en PC, grunnet at man kan tyne maskinvaren til det ytterste, siden det kun finnes en maskin hardware som trenger å støttes. Bare se på FC: Instincts og HALO2... en PC med XB spesifikasjonene ville nok ikke klart å kjøre grafikken med spillbar framerate Derfor skal det bli intressant med Xbox 360, som faktisk ligger FORAN en normal PC i spesifikasjoner... og ikke bak, slik som i eldre generasjoner Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 + at konsoller kjører ingenting nærmest i tillegg til spillet i motsetning til pcer som har masse liggende og kjørende i bakgrunnen som tar opp cpu kraft og ram. angående det så kunne jeg ønske at spill \ windows hadde en funksjon som slo av alt untatt det nødvendige når man spilte. så ville man fått litt bedre ytelse. Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Jeg sitter å lurer litt på om hva som egentlig er best av en state of the art gamer PC til 25.000kr og en Xbox 360? Hvordan er spesifikasjonene på 360? Er skjermkortet bedre enn de beste vi har på pc i dag? Vil det være bedre grafikk enn det foreksempel Doom 3, Halflife 2, Battlefield 2 foreksempel leverer? HVa er kraftigst av PS3 og Xbox 360? Tim 4992877[/snapback] Ja, XBox 360 vil være endel bedre enn det beste på PC i dag. Så hvis det du skal bruke din neste maskin til er Halo 3, og online spilling så er XBoxen klart beste valg, ihvertfall foreløpig. Men hvis dette ikke er din første prioritet og ikke vet helt sikkert hvilken konsoll/data du vil ha, så vil jeg anbefale deg å vente til vi får se litt mere til, PS3 kommer ut om ca. ett halvt år (Selv om Bill Gates har utsatt den til 2007), og se litt mere av spillene som kommer til den. Da PS3 etter alt å dømme vil være mye sterkere enn XBox 360, som jeg i beste fall tror må bygges ut om et år (Bl.a. ekstra HD-DVD, og annet tilleggs-utstyr). PS3'en virker ikke sann.. Leste en plass at IBM viste frem den nye CELL CPU'en med å spille over 50 sanger, og 12 High Definition filmer samtidig(!), uten å senke hastigheten på noen (HD-filmer har 1,8 til 6 ganger DVD-kvalitet). I tillegg kommer det inn en ekstra GPU som ligner på NVidia 7800, som skal hjelpe til. Uansett så holder NVidia, og Sony kortene tett inntill brystet, så det er mange ubesvarte spørsmål ennå.. Men artig blir det. Lenke til kommentar
Torrevieja Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Jeg sitter å lurer litt på om hva som egentlig er best av en state of the art gamer PC til 25.000kr og en Xbox 360? Hvordan er spesifikasjonene på 360? Er skjermkortet bedre enn de beste vi har på pc i dag? Vil det være bedre grafikk enn det foreksempel Doom 3, Halflife 2, Battlefield 2 foreksempel leverer? HVa er kraftigst av PS3 og Xbox 360? Tim 4992877[/snapback] Ja, XBox 360 vil være endel bedre enn det beste på PC i dag. Så hvis det du skal bruke din neste maskin til er Halo 3, og online spilling så er XBoxen klart beste valg, ihvertfall foreløpig. Men hvis dette ikke er din første prioritet og ikke vet helt sikkert hvilken konsoll/data du vil ha, så vil jeg anbefale deg å vente til vi får se litt mere til, PS3 kommer ut om ca. ett halvt år (Selv om Bill Gates har utsatt den til 2007), og se litt mere av spillene som kommer til den. Da PS3 etter alt å dømme vil være mye sterkere enn XBox 360, som jeg i beste fall tror må bygges ut om et år (Bl.a. ekstra HD-DVD, og annet tilleggs-utstyr). PS3'en virker ikke sann.. Leste en plass at IBM viste frem den nye CELL CPU'en med å spille over 50 sanger, og 12 High Definition filmer samtidig(!), uten å senke hastigheten på noen (HD-filmer har 1,8 til 6 ganger DVD-kvalitet). I tillegg kommer det inn en ekstra GPU som ligner på NVidia 7800, som skal hjelpe til. Uansett så holder NVidia, og Sony kortene tett inntill brystet, så det er mange ubesvarte spørsmål ennå.. Men artig blir det. 5032657[/snapback] Så er det enklere og produsere spill til Xbox 360 en det er til Playstation 3. http://www.planetxbox360.com/?view=article&article=386 Dumt det ikke er HD-DVD i Xbox 360, det ville vært dritbra !, Lenke til kommentar
Vo0do0 Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Så er det enklere og produsere spill til Xbox 360 en det er til Playstation 3. http://www.planetxbox360.com/?view=article&article=386 Dumt det ikke er HD-DVD i Xbox 360, det ville vært dritbra !, 5032687[/snapback] Hmm... Jeg hadde virkelig trodd Carmack ville skryte ps3 opp i skyene jeg. Id har jo et utrolig godt forholdt til nVidia. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Mogleg eg har vore litt krass, men eg har inntrykk av at enkelte treng å få føtene ned på jorda med tanke på kva forventningar dei har til konsollane. Påstandar som at GPU-ane vil vere betre enn noko anna i eit år etter utgivelse, og at Cell-prosessoren er 4 gongar so kraftig som noko av det beste på dagens datamaskiner, får meg til å mistenke at enkelte har litt for mykje vilje til å tru på hypen omkring XBox 360 og PS3. Helt enig. Det er en del som virkelig trenger å våkne opp. Når det gjelder RSX'en er dette hovedsaklig en G70 (GeForce 7800) på 90nm prosess klokket til 550Mhz. En 7800GTX SLi løsning vil være klart raskere rent hardware messig. Lenke til kommentar
stekri88 Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 (endret) Jeg tenker xbox 360 danker ut pc noen måneder/år så tar pc over tin neste gen konsoll... EDIT:Leifer Endret 20. oktober 2005 av stekri88 Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Mogleg eg har vore litt krass, men eg har inntrykk av at enkelte treng å få føtene ned på jorda med tanke på kva forventningar dei har til konsollane. Påstandar som at GPU-ane vil vere betre enn noko anna i eit år etter utgivelse, og at Cell-prosessoren er 4 gongar so kraftig som noko av det beste på dagens datamaskiner, får meg til å mistenke at enkelte har litt for mykje vilje til å tru på hypen omkring XBox 360 og PS3. Helt enig. Det er en del som virkelig trenger å våkne opp. Når det gjelder RSX'en er dette hovedsaklig en G70 (GeForce 7800) på 90nm prosess klokket til 550Mhz. En 7800GTX SLi løsning vil være klart raskere rent hardware messig. 5033970[/snapback] Jeg er nok en som er meget opp-giret over informasjonen vi har sett av hva Cell-prosessoren kommer til å gjøre, mest oppspillt er jeg over at de velger en ny rettning. Kom over en bra artikkel som forteller litt om mulighetene, om hvordan Cell processoren arbeider annerledes i forhold til vanlig PC, på en måte som er ganske enkel å forstå (http://www.ps3forums.com/viewtopic.php?t=7671). Men jeg ble veldig skuffet over Microsoft sin konsoll, som jeg tror ikke vil vare særlig lenge. Spesiellt opplegget med at du må kjøpe Microsoft media center og streame fra pc'n, for å se HD-filmer, kommer til å ødelegge. Men jeg tror nok Sony sin konsoll vil innfri litt bedre i den grad, ihvertfall nå når alle filmselskapene har gått over i blue-ray leiren, takket være PS3. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Denne kunne være av interesse: http://www.xbox-scene.com/xbox1data/sep/EE...AVlYJcGGdcX.php Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Kanskje, og kanskje ikke. I og med at den her tatt fra denne siden: har jeg egentlig litt mine tvil om seriøsiteten i det skrivet. Dog er jeg ingen teknisk ekspert, og skal ikke si at det ikke stemmer. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Denne må du forklare Orresnei, hva med bildet? Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Denne må du forklare Orresnei, hva med bildet? 5044853[/snapback] Altså, du sa Denne kunne være av interesse:http://www.xbox-scene.com/xbox1data/sep/EE...AVlYJcGGdcX.php Jeg sier Kanskje, og kanskje ikke. I og med at den her tatt fra denne siden: "Bilde her, altså logoen til siden du linket til" Det jeg prøvde å si er at man bør være forsiktig med å tro alt som blir sagt på sider som spesifikt er laget for den ene eller andre konsollen. Kommer mye hypet stoff fra slike sider. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Den er grei, bare linket til den jeg Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Den er grei, bare linket til den jeg 5045120[/snapback] Historien har uansett oppav fra Beyond3d, så det hadde ingenting å si om du linket fra en Xbox side eller ikke. Interessant var det ihvertfall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå