Bytex Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 (endret) Firmaet heter Falcon Neue Media, og jeg fant en rekke musikk-DVD'r i hyllene hos Freerecord Shop bl.a. Jeg kjøpte noen av de, og fant ut at dette er helt uoffisielle releases, uten støtte fra bandet selv. Madonna-DVD'n (fra Girlie Show'92, den utvilsomt beste turneen hennes) var det så elendig lyd på at man nesten ikke hører musikken. Metallica - San Diego 1992 er bare en repakning av showet fra Live Shit, Binge&Purge pakken. Skjønner ikke hvordan slike humbug-firmaer kan få lov å gi ut musikk-DVD'r de ikke har rettigheter til, eller rett og slett bare har rippa fra en anna utgivelse og lagd nytt cover/navn...og hvordan dette mølet kan havne i hyllene hos store platesjapper er enda rarere. Såvidt jeg vet er bootlegs ulovlig i Norge (og de fleste andre land), men disse FNM-DVD'ene ser så proffe ut at butikkene har de i hyllene. Det er nøyaktig samme filmen og nøyaktig samme lyden. Pass på, det er enten bedriten lydkvalitet eller bare repakning av allerede utgitt materiale du får når du kjøper FNM-DVD'r. At intro-lovteksten er på tysk sier jo sitt. Jeg kjøpte også en Within Temptation-DVD som er så tydelig bootleg at det gjør vondt å tenke på det. Her var det bare 3 store AVI-filer brent på DVD'n. Innpakning ser helt flott ut. Kvaliteten er jo grei, men det er ikke det man forventer å få når man kjøper musikk-DVD for nesten 300 kr. Var bare det jeg ville si Endret 11. oktober 2005 av Bitex Lenke til kommentar
MarkusG Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 KJøpte selv, Skuffet! (Selfølgelig før advarselen din) Lenke til kommentar
embark Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Skulle ikke vært lov. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 26. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2005 Synd dere ikke så tråden min før. Det kom ingen replies men over 100 stk hadde lest den innen et par dager, så jeg håper det hjalp for noen. Disse FNM-DVD'ene ligger jo stablet opp midt i trynet på folk hos Freerecord Shop. IKKE KJØP DE, folkens. Dere støtter ikke bandet, men et crappy bootleg-firma som slipper ut elendige releases. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Kjøpte en FNM dvd hos platekompaniet i august, så sjekk etter også når du handler der. Har DVDen... kan opplyse at det er kopiert fra bånd, samme kvalitet som en piratkopi. Ikke verdt pengene4637048[/snapback] Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Dette gjelder nå ikke bare Platekompaniet, men alle butikker. Hva med f.eks. Pink Floyd - The Worlds Greatest Albums; Atom Heart Mother, som inneholder 3 og 4 generasjons komprimerte konsertopptak. Virkelig ille at sånn blir solgt hos seriøse forhandlere. Det finnes tusenvis av andre eksempler. Mye kan gis ut idag uten et bands samtykke, så lenge det ikke er snakk om offisielt materiale, men det gis også ut ting som er offisielt uten plateselskapets stempel på. Lenke til kommentar
diversity Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Er det ikke mulig å klage på dette hos forhandleren da? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 26. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2005 Forhandleren selger det bare. De vet ikke hva de får inn eller ikke, og kan heller ikke kvalitetssjekke alt mulig. De eneste man kanskje kan klage til er importørene til Norge. De selges ikke via noe stort kjent plateselskap så det kan bli vanskelig. Er jo bare å la være å kjøpe da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå