lefodnes Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Noen som har noen anbefalinger på et modem for NextGenTel? Ser at noen bruker Draytek 2600, men går det an å deaktivere rutingen i den, slik at den bare pakker inn med PPPoE/PPPoA eller kun som bridge? Hva koster den, forresten? Finner ingen priser på bgc... Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 sender ikke ngt ut eget modem/router ? Lenke til kommentar
lefodnes Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2005 Joda. NGT sendte en Thomson Speed Touch 516i, men den er dessverre veldig "begrenset". Ser at mange andre har trøbbel med den ruteren også. Jeg ønsker meg i grunnen kun et brukbart modem, for jeg er egentlig ikke så glad i å kombinere alt inn i en boks. Men hvis Draytek 2600 er billig, og det er den eneste folk har erfaring med, så blir det vel den... Lenke til kommentar
Morten A Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 jeg har et Thomson SpeedTouch 605S liggende å slenge, helt nytt og alt :-P tenkte jeg skal prøve å bruke det på los.no sin adsl, siden nextgentel fikk noe problemer i sentralen min og de har enda ikke bett om å få modemet tilbake Lenke til kommentar
lefodnes Skrevet 4. november 2005 Forfatter Del Skrevet 4. november 2005 Skulle bare si at nå har jeg fått koblet opp mitt NextGenTel-abonnement med en Billion BIPAC 5102S. Modemet står i "Half Bridge"-modus, og viderefører public IP adresse til min egen ruter innenfor. Fungerer strålende, selv om jeg sleit litt med oppsettet. En må legge inn ting i rett rekkefølge, liksom. Lenke til kommentar
hwl Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Noen som har noen anbefalinger på et modem for NextGenTel?Ser at noen bruker Draytek 2600, men går det an å deaktivere rutingen i den, slik at den bare pakker inn med PPPoE/PPPoA eller kun som bridge? Hva koster den, forresten? Finner ingen priser på bgc... 4992720[/snapback] Draytek routere kan du kjøpe på www.gdsl.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå