Gå til innhold

putty (ssh) problem

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med et lite problem på min PC. Jeg har en linuxbox som jeg styrer via ssh, bruker putty til det. Men, selv om maskinen står på samme nettverk som meg, så går overføringen, dvs visning av teksten, sakte og hakkete. Den følger rett og slett ikke med når jeg skriver.. kan skrive hele kommandoer på tastaturet før det plutselig dukker opp på skjermen noen sekunder senere. Når jeg kobler meg mot maskinen fra en annen lokasjon (f.eks. jobb,venner etc) så fungerer alt fint. Så det er nødt til å være noen problemer med maskina mi. Men hva?

Det virker heller ikke som at jeg har nettverksproblemer generelt. Jeg får surfte fint, lastet ned epost, iso, torrents osv.

Jeg har prøvd å endre på "terminal speed" fra standard 38400, til 115000 men det hjalp heller ikke.

Noen forslag?

Endret av Joffer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Merkelig.. virket nesten som at bare å poste her så ble alt bra.. :blush:  nå har jeg ikke problemet lengre.. hmm.. får la det gå en dag eller noe og se om det fortsatt er bra...

4992967[/snapback]

Men jeg levde ikke lenge i "himmelen" nei.. nå er det lag igjen når jeg skriver.

Du bruker din lokale ip når du kobler til den, og ikke din offentlige?

4996872[/snapback]

Ja seff, så lenge jeg sitter på lokalnettverket hjemme. Når jeg er på jobb kobler jeg meg opp mot min offentlige adresse (dvs brannmuren min) som ruter meg til boxen på port 22/ssh. Da funker alt greit.

Det er jo tydeligvis at det er noe med min PC som gjør at det lag'er når jeg skriver..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...