Med01 Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 (endret) Mista den stasjonaere pcen min i gulvet (ikke noe spesielt stort fall). Etter jeg plugga i pcen, fikk jeg ikke skjermbilde, men pcen sveiv. Har provd med en annen skjerm, bytta skjermkort samt ram, men faar fortsatt ikke skjermbilde. Det kommer heller ikke lyd i oppstarten (et lite pip), som det pleier aa gjore. Regner med at hovedkortet har roket, men er det sjangs for at cpu og ram ogsaa har roket? Fint med svar iom at jeg maa faa bestillt evt nye deler raskest mulig. Endret 11. oktober 2005 av rizex Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Demontér alt i kabinettet. Se nøye på komponentene om det er noe mekanisk skade. Ta også ut RAM. Hvis du ikke ser noen skade, så monterer du alt igjen og prøver om den starter. Det som skjer når kabinettet faller ned, er at det oppstår vridninger og ting kan løsne eller briste. Jeg har opplevd mer enn en gang at min PC ikke virket etter transport. Problemet var at grafikkortet løsnet i den enden som ikke er skrudd fast, og resultatet var at jeg ikke fikk bilde på skjermen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå