nissefanten Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Har nettopp fått en dual xeon 3ghz. På 3dmarks skorer den 2.0 fps og 4.7 fps i Cpu testene, er jeg på vidda når jeg tror noe må være totalt galt? (Har aldri brukt 3dmarks før). Får en cpu-fan warning når jeg booter maskinen, og asus-pcprobe (asus hovedkort) klager over at +12V spenningen er bare +7V (cpu temp og fan er ikke støttet). Maskinen er helt ny, og delene er satt sammen av komplett, og det at den gir warning på cpu-fan er vel ikke noe den gjør uten grunn? Cpu-viftene går på ca. 900 rpm når prosessorene er på ca. 50 grader. Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 CPU-testene i 3Dmark krever veldig mye av prosessoren og jeg tror heller ikke den utnytter begge prosessorene i et dualoppsett. Husker at jeg selv ble ganske bekymret når CPU-testene oppførte seg nesten som et slideshow på min 4400+. :!: Tror heller ikke det er noe galt med spenningen på viftene. Det er vel bare BIOS som er innstilt til å varsle når spenningen er nede på en bestemt nivå, eller viftene er nede på et bestemt turtall. Er sikkert mulig å slå av dette i BIOS. Nå skal det naturligvis sies at jeg ikke har noe som helst greie på Xeon prosessorer, så for sikkerhets skyld kan du jo ringe Komplett og spørre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå