Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Blåskjerm - nv4_disp.dll problemer

Anbefalte innlegg

Hei.

Hver eneste gang jeg skal gå inn på Half-Life 2 Deathmath, og en og annen gang når jeg går inn på Counter-Strike: Source, fryser bildet, og jeg får blåskjerm med følgende melding:

Teknisk informasjon:

*** STOP: 0x0000008E (0xC0000005, 0xBFA7498B, 0xB93CBB48, 0x00000000)

*** nv4_disp.dll - Adress BFA7498B base at BF9D3000, DateStamp 43333970

Noen som har hatt samme problemet?

Tror dette kan ha noe med mitt andre problem, nemlig at skjermkortet restarter når jeg høyreklikker eller sletter en fil...

mvh

Svein Jarle

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror dette kan ha noe med mitt andre problem, nemlig at skjermkortet restarter når jeg høyreklikker eller sletter en fil...

mvh

Svein Jarle

Fidel, ang høyreklikk probl. ditt, ga jeg deg i et annet innlegg, en lenke til et program... [Driver Cleaner Professional 1.2]

http://www.majorgeeks.com/Driver_Cleaner_P...onal_d3214.html

Fikk du testet dette?

Tror nemlig det er store muligheter for at hvis du avinstallerer/rensker ut gamle drivere og installerer de på nytt, at ting vil fungere normalt igjen...

Geddy

Lenke til kommentar
Hei.

Hver eneste gang jeg skal gå inn på Half-Life 2 Deathmath, og en og annen gang når jeg går inn på Counter-Strike: Source, fryser bildet, og jeg får blåskjerm med følgende melding:

Teknisk informasjon:

Noen som har hatt samme problemet?

mvh

Svein Jarle

Har sjekka litt rundt på nettet, og det kan virke som dette problemet kan ha noe med at

nv4_disp.dll kan ha et kompatiblitetsproblem med chipset driverne til hovedkortet ditt!

Har du siste hk chipset driverne installert?

Sjekk også ut denne lenken for relaterte problemer:

http://groups.google.com/group/microsoft.p...arch+this+group

Lenke til kommentar

hvis du leser litt der, ser du at det gjelder VIA hovedkort. Jeg har nForce 4-basert hovedkort...

Det er ikke overoppheting.. Jeg lot maskinen stå avslått i natt, og når jeg starta den var akkurat samme problemet der... Har forresten 8 vifter i kabinettet + cpu-kjøler og gpu-kjøler, så varme er nok ikke noe stort problem...

Lenke til kommentar
hvis du leser litt der, ser du at det gjelder VIA hovedkort. Jeg har nForce 4-basert hovedkort...

Jo da, ser at dette problemet er spesielt relatert til VIA chipsettet... ;)

Men, det jeg ville frem til var, at dette også kan være et problem met ditt "nForce

chipset", i.o.m. at en slik STOP melding oppstår i forbindelse med "nv4_disp.dll"

Derfor spurte jeg om du hadde oppdatert driverne til dette chipsettet!?

Geddy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...