Gå til innhold

Nytt hovedkort, cpu og gpu.

jeyhu

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nettopp gått til anskaffelse av nye komponenter til min stasjonære PC(som tidligere fungerte perfekt)

Hovedkortet er av typen Asus P5LD2, CPU er P4 520 2,8GHz og skjermkortet er et Club Radeon 800RX.

Jeg installerte de nye komponentene og håpet på at alt skulle gå smertefritt, men når jeg slo på maskinen, fant den verken diskstasjoner eller cd-stasjoner.

Etter litt om og men fant den endelig den ene harddisken, men nå viste det seg at jeg måtte repparere Windows, siden jeg hadde stappet inn en ny CPU.

Etter litt til styr, fant jeg begge cd-rommene og håpet da at alt skulle gå i orden.

Men når jeg valgte i BIOS at den skulle boote fra cd-rommen, skjedde det ingenting.

Det kom bare opp den samme feilmeldingen som i sted, når jeg skulle prøve å komme meg inn i windows uten å repparere installasjonen.

Virker som at den finner stasjonene, men klarer ikke boote fra de?

Noen som har et par tips? Har prøvd utallige ting, uten hell.

Mvh

Stian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg prøver å boote fra disken med Windows 2000 på, får jeg opp blåskjerm med følgende feilmelding:

STOP: 0x0000007B (0xEB41B84C,0xC0000034,0x00000000,0x00000000)

INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE

Er dette standard feilmelding når man har installert ny prosessor og prøver å boote windows?

Lenke til kommentar
Har nettopp gått til anskaffelse av nye komponenter til min stasjonære PC(som tidligere fungerte perfekt)

Hovedkortet er av typen Asus P5LD2, CPU er P4 520 2,8GHz og skjermkortet er et Club Radeon 800RX.

Litt uklart hva som er nytt, vil det si nytt hovedkort også? Eventuelt rams opp all maskinvare. Hvis harddisken med OS'et kommer fra et annet hovedkort, må den formateres.

Lenke til kommentar

Heisann!

Hovedkort, CPU, GPU og ram er nyinnkjøpt.

Hovedkort: Asus P5LD2

CPU: P4 520 2,8GHz 800MHz FSB 1MB L2 Cache

GPU: Club3d Radeon 800RX

Minne: 2xKingston 512MB 4200 CL4 240

Har en 460W PSU og en splitter ny 40GB(!) HDD, så ingen av de delene burde være problemet. Har funnet plasser på nettet der noen har samme problemet, men må jo selvfølgelig betale for å se løsningen.

Mvh

Stian

Lenke til kommentar
Har funnet plasser på nettet der noen har samme problemet, men må jo selvfølgelig betale for å se løsningen.

Hvis den gjelder 'expert exchange' e.l. så kan jeg "berolige" med at løsningen der ofte er like omtrentlig/ upresis som på andre forum.

Hva med manualen, trengs for å sette hdd på rett kontroller SiI 3132 eller Intel ICH7R. Mulig saken gjelder aktivering av rett kontroller, i Bios og/ eller installasjon av silicon-driveren - kom den med floppydisk?

Tips, start med absolutt minimum enheter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...