dkvam Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Har jeg forstått det riktig at ffdshow er no sånn processing av tvbildet som bedrer bildekvaliteten? Eller er jeg heeelt på bærtur? Nvidias PureVideo har jeg sett eksempel på. Akseptabel forbedring i bildekvalitet. Det jeg vil fram er om jeg trenger begge deler? Skal etterhvert bygge setup med stue-PC og 32LCD skjerm, Jeg er ute etter den beste bildekvaliteten jeg kan få uten å måtte investere i sinnsvakt dyr hardware. Jeg har hørt at ffdshow trenger endel CPU kraft , mange sier du bør gjerne ha en P4 på 3.0Ghz , og at Intel er bedre enn AMD i ffdshow. Har egentlig sett meg ut en perfekt plattform med Nvidias nye 430 chipset med 6150 grafikk (HD-ready 1080i) paret sammen med en kjøling AMD 3000+ "venice" Så , gutter og jenter , er det noen som kan greie ut forholdet ffdshow / Purevideo for meg? Takker for svar! Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Ffdshow er en samling codecs (gjør den noe mer?) som sørger for at du får sett de fleste filformater i diverse komprimeringsformater. Jeg har ikke merket noe problem med å ha ffdshow på raske eller trege AMD-cpuer, så tviler på at den bruker mye cpu-kraft. Er en codec-pakke som virkelig er å anbefale. Purevideo er jeg ikke helt sikker på hva egentelig er. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 http://www.hardware.no/tester/hele_maskine...-_del_4/13293/2 Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Ffdshow er en samling codecs (gjør den noe mer?) som sørger for at du får sett de fleste filformater i diverse komprimeringsformater. Jeg har ikke merket noe problem med å ha ffdshow på raske eller trege AMD-cpuer, så tviler på at den bruker mye cpu-kraft. Er en codec-pakke som virkelig er å anbefale. Purevideo er jeg ikke helt sikker på hva egentelig er. Det er ikke en codec-pakke per definisjon, det er en opensource dekoder, som støtter det aller meste av video og audio. En codec-pakke er ofte en samling av ørten codecs som er snekret sammen av en østeuropeisk fjortiss som ofte ikke engang gidder å fjerne spywaren i programmene som inneholder codecene. Ofte kan disse lage mye trøbbel, få konflikter med hverandre og skape et ustabilt system. FFdshow er absolutt å foretrekke. Lenke til kommentar
Culex Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Tsk tsk, dere må jo nevne dette med etterprossessering av bildet også. Så ja, ffdshow er både en hel masse brukbare kodeker i tillegg til at man kan bruke det til ganske krafting etterprosessering av bilder(som igjen trenger kraftig maskin hvis man virkelig vil få stor nytte av det). Forskjellen på purevideo og ffdshow(såvidt jeg vet) er at purevideo har mer faste konfigurasjons-muligheter mens ffdshow som regel har alle mulighetene helt åpne til den store glede av brukeren. Med ffdshow kan man altså enten få bildet til å se bedre ut eller ødelegge det helt, alt etter smak. Håper ikke det smatt noe usaklig oppi den posten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå