zeltex Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Tjaaaa. Lurte på om noen var ramme på å legge inn torrentflux her. Har tidligere fått hjelp av en kamerat, men han er litt utilgjenglig for tiden. Har, tror jeg, satt opp alt rett siden jeg har fulgt manualen fra torrentflux.com. Kjører ubuntu på servern min, så alle pakker er apt-get'et når instalert. Problemet kom når jeg var ferdig og skulle starte websiden for første gang. Slik jeg har forstått det skulle det da komme opp en side hvor jeg skulle velge super user før noe annet startet. Men så langt kom jeg ikke Could not connect to database: Access denied for user: 'user@localhost' (Using password: YES) Check your database settings in the config.php file. kan det være denne delen i config.php som er feil? // YOUR DATABASE CONNECTION INFORMATION /**************************************************************************/ $cfg["db_host"] = "localhost"; // DB host computer name or IP $cfg["db_name"] = "torrentflux"; // Name of the Database $cfg["db_user"] = "user"; // username for your MySQL database $cfg["db_pass"] = "password"; // password for database /**************************************************************************/ Lenke til kommentar
olear Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 (endret) Feil brukernavn og/eller passord til database. Endret 11. oktober 2005 av olear Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2005 (endret) Ja, var i den retningen jeg tenkte. Men jeg har ikke satt opp passord eller brukernavn ennå og er ikke akuratt stødig på mysql.Men men, blir vel endel mer testing tenker jeg Edit: nå kom jeg endelig inn på phpmyadmin etter mysql password O_O ser hva som skjer heretter ja Endret 11. oktober 2005 av zeltex Lenke til kommentar
xoriath Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Du må sjekke at du har fått importert mysql databsaen riktig, og at den har samme navn som config i torrentflux. du kan også prøve å restarte mysql, evt legge inn riktig brukernavn/pass i config til torrentflux(den må ha passord for å få tilgang til mysql serveren Lenke til kommentar
xeon Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Problemet er som nevnt "user@localhost", hvis du ikke har passord på root på mysql-serveren tømmer du passord-feltet så det bare står '' og putter 'root' i stedet for 'user' på db_user Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå