Gå til innhold

hvilken spill marskin er best?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Går ut fra at du mener "spillmaskin" og ikke "spill marskin"

 

pc vil nok trone øverst avhengig av hvor bra pcen er.

De andre der er nok rimelig like og grafikken varierer mer fra spill til spill enn fra maskin til maskin. God of War til ps2 er utrolig lekkert, mens f.eks Terminator 3 til samme konsoll er urstygt.

 

Playstation1 og game boy havner nederst, men de er goså gamle og utdaterte.

Xbox 360 og Playstation 3 er rett rundt hjørnet om det er konsoll du har tenkt å investere i.

Endret av tasjlbaill
Lenke til kommentar

Ikke skrivefeil. Selskapet nintento ble startet i 1889. Men de produserte ikke akkurat det samme da som nå. Google er din venn.

 

Og det er ikke nødvendigvis slik at PC'en troner øverst. Kommer helt an på hvilke kriterier du ligger til grunn. Rå maskinkraft vil nok alltid PC'en ligger foran, i og med at den kan modifiseres og tweakes noe vanvittig. Men når det gjelder spillbarhet, tilgjengelighet på spill, brukervennlighet etc, da tror jeg vi har en helt annen diskusjon.

 

Det er en grunn til at PC spill er en marginal del av det totale markedet for spill. Uten at jeg vil begi meg utpå noen videre diskusjon omkring det :)

Lenke til kommentar
1889?!! er det en skrivefeil eller var det marked for spill på den tiden også?

Nintendo har alltid drive med spel-relaterte ting, men det var sjølvsagt ikkje spelkonsollar i 1889 :).Den gongen lagde Nintendo spelkort. Sidan lagde dei leiketøy, og mot slutten av 70-talet byrja dei med ting som likna meir på det dei gjer i dag. Det første dei gjorde med konsollar var vel å selge Magnavox Odyssey i Japan. Frå og med 1983 har dei laga sine eigne konsollar.

 

Kay

Lenke til kommentar
Ikke skrivefeil. Selskapet nintento ble startet i 1889. Men de produserte ikke akkurat det samme da som nå. Google er din venn.

 

Og det er ikke nødvendigvis slik at PC'en troner øverst. Kommer helt an på hvilke kriterier du ligger til grunn. Rå maskinkraft vil nok alltid PC'en ligger foran, i og med at den kan modifiseres og tweakes noe vanvittig. Men når det gjelder spillbarhet, tilgjengelighet på spill, brukervennlighet etc, da tror jeg vi har en helt annen diskusjon.

 

Det er en grunn til at PC spill er en marginal del av det totale markedet for spill. Uten at jeg vil begi meg utpå noen videre diskusjon omkring det :)

Nå var det spørsmål om grafikk og ikke spillbarhet, så PCen troner nødvendigvis øverst :tease:

Men er enig i argumentet!

Lenke til kommentar

Nintendo lanserte Famicom (Family Computer, kun solgt i Japan) og NES (Nintendo Entertainment System) i 1983. Spillene på disse var stort sett de samme, selv om Famicom-spillene lå på spesielle disketter og NES-spillene lå på kasetter.

 

Det første vellykkede TV-spillet der spillene lå på kasetter som man kunne bytte ut, ble lansert i 1977 av Atari.

Lenke til kommentar

Av maskiner er det nok PCen som troner høyest.

 

Grunnen er at en PC kan ombygges til å takle sterkere og sterkere spill mens konsollen er låst til en spesifikasjon til neste konsoll kommer.

 

Men om du dermed har spurt hva folk velger så tror jeg mange "non-hardcore" gamere liker konsol som PS2 og Xbox best i dag. Grunnen er at det er mindre kluss med en konsol når det kommer til spilling. Kjøp et spill, plugg det inn og spill.

 

Jeg liker PCen min best. Men så liker jeg FPS/TPS spill og hater slike spill på konsoller.

Lenke til kommentar

Jeg selv liker klart best PCen min. Er ikke så greit å spille FPS spill og strategispill på konsoller, og det er disse jeg spiller mest. Noen TPS går greit på konsoller. Bilspill syns jeg er klart best på konsoller, kontrollene er mye bedre enn et knotete tastatur. Xbox kan blant annet ha en mykere og mer variert gass på NFSU, mens tastatur er det enten bånn gass eller ikke. Styringen er det likheter med.. mye jevnere på kontroller.

 

Konsoller er greit å ha på hytta eller lannet, for du gidder ikke å drasse med deg et hightower med 19tommers skjerm og mus og tastatur ++.

Lenke til kommentar

En konsoll vil alltid være enklere å bruke enn pc, og en slipper å tenke på ting som nyeste skjermkortdriver eller kompitabilitetsproblemer med f. eks lydkort. En slipper også å bekymre seg over at spillet skal være for tungt til maskinen, da alle konsollspill blir optimalisert til hardwaren som sitter i konsollen. Det vil også være billigere med en konsoll.

 

Men som sagt, konsoller blir utdaterte, og kan ikke oppgraderes på samme måte som en pc. En pc vil også kunne tilby modifikasjoner til spill, og lett tilgang på patcher. (Neste generasjons konsoller vil ha støtte for nedlasting av f. eks modifikasjoner og patcher, så dette er ikke lenger noe argument.

 

Til trådstarter: Jeg ville anbefale deg å vente på neste generasjons konsoller som dukker opp på slutten av året/starten av neste år før du bestemmer deg. Du må også tenke over hvilke spill du liker, og hvilket utvalg av disse typer spill de forskjellige konsollene kan tilby. For det er det som egentlig er det viktigste: SPILLENE. tusenvis av megahertz og ram betyr egentlig ingenting så lenge ikke spillene er morsomme å spille.

 

(Det kan også være lurt å tenke over bakoverkompatibilitet, da bibloteket av spill du kan velge mellom blir betraktelig større, når du f. eks på playstation 3 kan spille spill fra både playstation 1, 2 og 3.)

Lenke til kommentar
1889?!! er det en skrivefeil eller var det marked for spill på den tiden også?

4995220[/snapback]

 

Haha! Nå har jeg hørt det også! :!:

Jo, du kan trygt si at det var marked for spill på slutten av 80-tallet. Faktisk var det et bredt marked for spill tidligere på 80-tallet også. Det var på den tiden C64 og Amiga var kongene i gata.

 

Det første dataspillet kom ut på 1950-tallet, og het "Tennis For Two" (en "litt" tidligere, mer primitiv variant av Pong). ;)

Lenke til kommentar
Det første dataspillet kom ut på 1950-tallet, og het "Tennis For Two" (en "litt" tidligere, mer primitiv variant av Pong). ;)

5030745[/snapback]

 

Riktig, sjølv om det kanskje er litt sterkt å seie at det "kom ut" :). Det vart vist fram på den årlege utstillinga til Brookhaven National Laboratory i 1958 og 1959, "Tennis for Two" blir ofte rekna som det første dataspelet, men det kan nemnast at der var eit (som eg har klart å oppspore) grafisk spel før det. I 1952 jobba A.S. Douglas med ei doktoravhandling om menneske-maskin-interaksjon, og laga i den forbindelsen ein elektronisk versjon av bondesjakk. Det står litt om det her.

 

Kay

Lenke til kommentar
hvilken av disse marskinene er det som har  best kvalitet på grafikk av disse marskinene?  xbox, pc, gameboy, playstation 2, playstation 1, eller nintendo??                             

vis du vil så kan du lage en tabell over de marskinene :thumbup:

4991900[/snapback]

Så.... best grafikk = best maskin? :no:

Lenke til kommentar

To ting som er merkelig med denne tråden. For det første spør trådstarter om hvilken maskin som har best grafikk. Da kan ikke folk feks si: "PS One er best fordi den har best spill" Da svarer man ikke på spørsmålet.

 

For det andre er jo spørsmålet tåpelig. Det sier seg selv at X-Box har bedre grafikk enn en gammel Gameboy!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...