censor Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Har en pc jeg tenkte å bruke til å ta opp programmer fra TV, for deretter å se de senere, antakeligvis på projektor. Prøvde dette for mange år siden med en Radeon all-in-wonder, men da var det mye hakking og dårlig bildesignal på det jeg tok opp. Regner med at dette er blitt bedre nå ! Trenger derfor et TV-kort som er så stille som mulig. Antar at det beste ville være ett som ikke har vifte. Samtidig er det vel hensiktsmessig med DVI-utgang, men det er greit om det også er en S-video eller annet analogt ut-signal hvis jeg vil koble til en videospiller eller se på opptak gjennom TV (som kun har scart/s-video/component innganger). Det er vel også greit at kortet har medfølgende programvare for å ta opp TV. Har kikket litt rundt på forumet, men ikke funnet omtalt noen kort som dekker disse behovene. Tar i mot innspill med stor takk, og vil skrive en kort omtale av det kortet jeg ender opp med på denne tråden. Lenke til kommentar
Chrichton Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Bruk et separat TV-tuner kort istedet for å blande det sammen med skjermkortet. F.eks hos Komplett Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 jepp... er nok det greieste. Lenke til kommentar
censor Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2005 Er det et alternativ å bruke et USB kort, eller vil dette gå for tregt? Det hadde jo vært greit, for da får man litt mer fleksibiltet... Har noen et slikt kort å anbefale? bør helst ha dvi utgang, ettersom projektoren min har hdmi-inn og jeg innbiller meg at det ville gitt et optimalt signal og bilde... Lenke til kommentar
muffe Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Dette: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=117285&cks=PRL er et meget bra kort med innebygget hardware-MPEG2 kodek. Har lest noen tester av det, og det kommer greit ut. Skal du bare ha noe helt enkelt noe anbefaler jeg det jeg har selv: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=113241&cks=PRL det er helt enkelt uten noe dill-dall. Fungerer også smertefritt i Linux hvis du skulle bry deg om det. Eneste ulempen er at kabelen til mottakeren til fjernkontrollen er veldig kort (var det da jeg kjøpte det i alle fall). Lenke til kommentar
censor Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2005 Takk for anbefalinger (her går det fort unna!), men disse har vel ikke dvi-utgang (jeg tror som sagt at det gir bedre signal, men hører gjerne om noen mener noe om dette). I forhold til lyd inn, er det vel ingen som sender med noe mer enn vanlig stereo (er vel ikke noe som heter surround-inn?) Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Du trenger ikke DVI til TV signalet ditt, - hvis du skal ha dette via DVI ut mht DVD etc så kjører du alt via skjermkortet uansett, så da trenger du bare et skjermkort som er ok. (litt avhengig av hva du skal koble det til hva du trenger) Når det gjelder TV-kort, - ikke kjøp Hauppage. - Dette er gammel teknologi. - kort basert på NVTV chip (eks XFX) eller ATI PRO 550 chip (eks Sapphire) gir mye bedre bilde for en mye lavere pris (+ at driverne til Hauppage kan være et H* .. har både PVR-350 og NVTV selv) Lenke til kommentar
dkvam Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Når det gjelder TV-kort, - ikke kjøp Hauppage. - Dette er gammel teknologi. - kort basert på NVTV chip (eks XFX) eller ATI PRO 550 chip (eks Sapphire) gir mye bedre bilde for en mye lavere pris (+ at driverne til Hauppage kan være et H* .. har både PVR-350 og NVTV selv Damn , stemmer dette? Kjøpte et happauge PVR150 MCE til 500kr nylig , var det dumt? At driverne kan være et H* har jeg allerede oppdaget. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Damn , stemmer dette?Kjøpte et happauge PVR150 MCE til 500kr nylig , var det dumt? At driverne kan være et H* har jeg allerede oppdaget. PVR150 er jo det nyeste kortet deres, men også det billigste. - Har hørt at dette kan være av forskjellige produksjonsserier der de bytter komponenter litt etter hva de får tak i. - noen serier er gode, andre mindre gode. uansett, hvis du får det til å virke så er det et helt ok kort, men jeg ville valgt et av de andre jeg nevnte "any day" Lenke til kommentar
censor Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2005 OK, så jeg må uansett sette inn et agp-kort med DVI ut i forhold til å se DVD som jeg kjører fra PC'en (den har dvd-spiller, så dette ville jo vært praktisk). Da er spørsmålet (må innrømme at det skifter litt etterhvert her!) om noen har anbefaling på et agp kort med tv inn/ut, dvi utgang og uten bråkete vifte! Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Da er spørsmålet (må innrømme at det skifter litt etterhvert her!) om noen har anbefaling på et agp kort med tv inn/ut, dvi utgang og uten bråkete vifte! Du trenger vel ikke TV-inn til noe? - Jeg tror et bra kort til dette er et geforce 6600 ... du trenger ikke pro/gt eller noe slikt, og tror de finnes som vifteløse --- hvis ikke kan du sette på en heatpipe... Lenke til kommentar
dkvam Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Aopen har 6600 kort med plugg for komponent utgang. Med det har du en kjekk løsning når/hvis du kjøper deg en diger HDTV ready LCD skjerm. Lenke til kommentar
censor Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2005 Jeg har behov for TV-inn for å kunne ta opp det som måtte være av interesse på TV (ok, det er ikke veldig ofte at det skjer, men det hadde vært kjekt). Har som sagt projektor med hdmi/dvi inngang, så da er litt av poenget at tv-kortet har dvi-ut. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Jeg har behov for TV-inn for å kunne ta opp det som måtte være av interesse på TV (ok, det er ikke veldig ofte at det skjer, men det hadde vært kjekt). Så du skal ta opp fra en ekstern kilde? - For hvis ikke tar du jo bare opp med TV kortet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå