nixxor Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 hadde tenkt å selge pc'en min.... Men den er defekt og jeg vet bare det har enten noe med hovedkortet å gjøre, cpu eller den nye strømforsyningen jeg hadde kjøpt til pc'en. (etter at den gamle eksploderte :! Lurer på om jeg bør splitte opp pc'en min og selge den del for del, eller bør jeg selge hele på en gang?? Eller bør jeg reparere den? vet jo ikke helt sikkert hva problemet kan være da Fint hvis noe kunne tipse meg litt Jeg har: hovedkort KV7 Abit Prossessor AMD Athlon XP 3000+ Skjermkort MSI FX5900 128mb 1024mb ram Harddisk Maxtor 120gb Strømforsyning NY 350W (500,-) Nec DVD-brenner dual layer Q-Tec Midi tower ATX TL-MD2, Sølv transparent Thats it! Lenke til kommentar
nixxor Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2005 Svar da! hehe Lenke til kommentar
IC7STORM Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 tviler på at du får solgt hele maskina hel nå til dags... men hvilken type minne har du? fabrikant og hastighet... er kanskje interresert. <-- Vet at salg / kjøp er ulovlig på forumet... Lenke til kommentar
nixxor Skrevet 12. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2005 (endret) hehe er ikke sikker på merke på minnet, pga pc'en min står på internatskolen og jeg er hjemme akkurat nå. skal gi deg litt mer informasjon når jeg drar til skolen igjen. her er den ene ihvertfall Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 512MB Unbuffered, Non-parity, 64Megx64, CL2.5 er veldigfornøyd med det minne, har ikke hatt noe problemer med det Det andre tror jeg er dette: (men er ikke helt sikker ) TwinMOS PC2700 DDR-DIMM 512MB CL2.5 32M*8/16chip, 184-P (for DDR-PC333MHz) Jaja ikke akkuratt den beste cl'en men de er ihvertfall stabile Endret 12. oktober 2005 av nixxor Lenke til kommentar
Enthralled Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Jeg ville nok solgt i deler evt funnet ut hva som er galt og prøvd å reparere Lenke til kommentar
nixxor Skrevet 12. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2005 (endret) ok, men hvor mye tror du jeg vil få for delene mine? Eller hvis jeg skulle ha reparert den hva tror du feilen kan være?? Alarmen slårinn 4-5 sec etter at jeg trykker på PÅ-knappen. Og gir seg ikke ( :!: ) Endret 12. oktober 2005 av nixxor Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 hovedkort :300 Prossessor : ved rette kjøper 600 Skjermkort:400 Ram: 300 viss god ram 5-600 Harddisk:400 Strømforsyning :400 Nec DVD-brenner :300 Kabinett: 300 Lenke til kommentar
nixxor Skrevet 12. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2005 Ok men bør jeg splitte CPU fra hovedkorte, eller bør jeg selge hovedkortet med CPU? Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Ok men bør jeg splitte CPU fra hovedkorte, eller bør jeg selge hovedkortet med CPU? Ja, kan jo være en god ide! Men er jo mangen som har en litt dårligere prosessor på samme socket som vil oppgradere da.. Lenke til kommentar
ducmaster Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 (endret) 300-400 spenn vil være en grei pris. splitter nye kvalitets ram som er gode koster jo bare rundt 900 spenn (F1 ram'ene hos shg.no feks) tror kanskje det er best at du selger maskinen i deler hvis du skal ha mest mulig penger for den. regner med at pcen din er verdt rundt 3k alt i alt. edit : jeg ville og kanskje prøvd å funnet ut hva som er gale med maskinen og heller brukt den som server pc eller evnt. gitt den til noen andre i familyen, du for som sagt ikke så altfor masse for den per idag, hvis du ikke er ekstremt heldig da Endret 12. oktober 2005 av ducmaster Lenke til kommentar
nixxor Skrevet 12. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2005 OK, men hvor skal jeg selge hen?? bruktmarked.no?? Lenke til kommentar
nixxor Skrevet 12. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2005 300-400 spenn vil være en grei pris. splitter nye kvalitets ram som er gode koster jo bare rundt 900 spenn (F1 ram'ene hos shg.no feks) tror kanskje det er best at du selger maskinen i deler hvis du skal ha mest mulig penger for den. regner med at pcen din er verdt rundt 3k alt i alt. edit : jeg ville og kanskje prøvd å funnet ut hva som er gale med maskinen og heller brukt den som server pc eller evnt. gitt den til noen andre i familyen, du for som sagt ikke så altfor masse for den per idag, hvis du ikke er ekstremt heldig da Men jeg har ikke funnet ut nøyaktig hva feilen er og jeg vet ikke om det er så lurt å sende den inn på rep?? Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 OK, men hvor skal jeg selge hen?? bruktmarked.no?? Hvor som helst, finn.no, bruktmarked qxl, alle plasser det ikke koster penger Lenke til kommentar
nixxor Skrevet 12. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2005 OK, er di prisene litejk foreslo gode priser eller bør jeg selge som BUD?? Hva hvis hovedkorte er defekt?? og det ikke er bare strømforsyningen som ikke passer, da ville jo kunden ha klikka helt?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå