Gå til innhold

HTPC oppsett! Ok?

Anbefalte innlegg

Heisann!!

Jeg driver å prøver å sette sammen en helt ok htpc/spill pc :)

Skal bruke rundt 12000~kr.

Håper at noen av dere kan komme med forslag.

Dette er noe av oppsettet:

Silverstone SST-LC10M+ HTPC, Sort, Alu front, m/VFD (Uten Strømforsyning) -- 1995,-

AMD Athlon 64 3500+ 2.2GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/vifte ------------------ 1950,-

Eller

AMD Athlon 64 X2 3800+ 2.0GHz Socket 939 1MB, BOXED m/vifte ------------------ 2995,-

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack PC3200 CL2.5 -------------------- 849,-

POV GeFORCE 7800 GT 256MB PCIe Retail -------------------------------------------- 2895,-

Hauppauge! WinTV PVR150, Tv-kort & MPEG2 PCI, Nicam Stereo, Retail ---------- 799,-

Zalman Vannkjølingsett Reserator1 Plus ---------------------------------------------------- 2395,-

Jeg er ikke sikker på hvilket hovedkort jeg skal velge siden jeg ikke veit om det er best med X2 eller standar. (Håper noen av dere kanskje kan finne et)

Jeg har lest litt rundt om hva folk mener om dette. Er så mye fram og tilbake.

Hvis jeg kan spare litt penger på å kjøpe standar og heller oppgradere senere gjør jeg heller det..

TV-kort har jeg aldri hvert borti så har velgt dette etter å ha lest litt.

Vet ikke om det fungerer så bra med vannkjøling. Hører jo at dette er ganske lyd stille. Men om jeg burde velge det framfor bedre deler / spare penger vet jeg ikke.

Skjermkort har jeg valgt ut i fra hva folk har skrevet rundt om kring og på komplett.no.

Trenger også PSU :)

Pris på dette oppsett Standar = 10883,- eller X2 = 11928,-

Hvis prisen skulle bli for høy vil jeg nok kanskje velge å fjerne vannkjøling.

Takk for alle svar :)

Endret:

12/10 XFX GeForce 6800GT 256MB GDDR3 PCI-Express, Tv-Out/DVI, Retail til POV GeFORCE 7800 GT 256MB PCIe Retail.

Endret av NeXz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Jeg vil anbefale Asus A8N-SLI Premium som hovedkort. Koster 1550,- men har passiv kjøling av chipsettet (heatpipe). Du slipper med andre ord irriterende vifter på HK. Har kortet selv og har ikke hatt noen problemer med det (bortsett fra at jeg klønet litt med RAID-kontrolleren til å begynne med..). Støtter både AMD64 og AMD64X2.

Tror kanskje jeg ville kjøpt PVR500 i stedet for 150. Det har to TV-tunere, hvilket lar deg se på en kanal samtidig som du tar opp fra en annen.

Hvilken PSU har du?

Lenke til kommentar

Har ikke valgt noen PSU enda.. Siden jeg ikke er helt sikker på hvilke som er bra / at jeg ikke vet helt hvor mye system mitt vil trenge.

Men er det ellers mye forskjell på PVR500 enn PVR150??

For tror ikke jeg trenger å ta opp noe samtidig som jeg ser på tv.. Men det kan jeg jo ta hvis jeg har penger til overs!

Lenke til kommentar

Når det gjelder PSU må du tenke litt på støy. Ikke mye vits med vannkjøling hvis PSUen høres ut som en jetmotor. Jeg har selv en Silverstone PSU uten vifter. Fungerer fint med mitt oppsett, men yter vel bare 350 Watt eller noe sånt.

Kjenner ikke PVR150 så godt, men tror den er helt grei hvis du klarer deg med en tuner.

Lenke til kommentar

Kommer vel nok til å trenge mer enn 350W tror jeg.. Siden det komemr jo noen harddisker osv i tillegg..

Trenger nok ikke å ta opp å se på tv samtidig :)

Vet jo ikke om det er noe poeng med vannkjøling i en HTPC.

Siden det vil jo ikke bli sett, men vil jo ikke lage noen spess lyd.

Men vifter vil jo ikke skape så veldig mye mer lyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...