Gå til innhold

Overføring av gamle filmer til pc

Anbefalte innlegg

Har et videokamera fra ca 1992, selvfølgelig ikke digitalt. Lurer på om det er mye styr å få overført de filmene jeg har tatt med dette over til PC ?

Filmene er stort sett av Hi8-kvalitet.

Hva trenger man av utstyr osv

Finnes det linker til emnet her på forumet tas dette også imot med takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja...ser at ikke noen har svart så jeg gjør et dårlig forsøk. Dette er nok ikke noen proff måte men det funker("bin there done that"):

Det er sikkert s-video, og lyd utgang på kameraet ditt, så da er det bare å kjøpe et skjermkort med video inn. Normalt sett følger det da med recorder software som er forholdsvis lett å forstå(man må bare velge kvalitet og media type(avi, mpg mm.)). Lyden går seff i line inn på lydkortet :smile:

Kan jo hende andre leser hva jeg skriver og river seg i håret :smile: Dette kan jo føre bedre ideer.

Lykke til

Lenke til kommentar

Vel, nå blir det ikke så grom kvalitet på filmene dine, om du bruker et vanlig skjermkort med video inn. Regner med at du vil ha god kvalitet, siden det er gamle familie-juveler, som skal digitaliseres.

Se etter et analog video capture kort fra Pinnacle, så dyrt som du har mulighet til å kjøpe. Eller fra matrox. På disse følger det også med bra software.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...