Optimus Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 (endret) Heisann dere, jeg oppgraderte maskinen nå nylig, installerte 2gig med Ocz platinum ram, sjekket at alt var vell med Everest Home Edt og til mitt sjokk så står der følgende : Enhets beskrivelse DIMM2: Infineon AED660UD00-500B98X Enhets beskrivelse DIMM1: OCZ OCZ4002048ELDCPE-K har dårlig greie på dette, men minnetidene er jo helt forskjellige og jeg kjøpte en dual pakke OCZ ram men DIMM2 viser noe helt annet...?? (denne rammen kjøpte jeg : http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=6151 ) sjekket det samme i Sisoft Sandra, men her viser den Siemens som manufacturer se også vedlegg Mvh Optimus Endret 12. oktober 2005 av Optimus Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Feil med programet? Sjekk kva det står på minnebrikkene. Lenke til kommentar
Optimus Skrevet 12. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2005 Hei igjen, jeg skal sjekke dette når jeg kommer hjem ikveld Mvh Optimus Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Sjekk med siste versjon av CPU-Z. Sandra har jeg liten tro på og Everest har jeg liten tro på når det gjelder nøyaktige CPU- og RAM-innstillinger. Lenke til kommentar
Optimus Skrevet 12. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2005 Tok ut rammen og så nøye på den, fant ingen ting forskjell, helt identiske testet CPU-Z, og her viser den bare : Slot #3 DDR-SDRAM Module Size 1024 Mbytes samme på Slot 4 jeg testet med å bytte slot 1 og 2 til slot 3 og 4 Mvh Optimus Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Er nok Everest og Sandra som viser feil info. Lenke til kommentar
Flyndresnik Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 (endret) Jeg har kjøpt akkurat det samme settet, fra samme butikk, og har samme problem. Merket det først ved at automatisk instilling i BIOS satte timings til 3 - 3 - 3 - 8. Da jeg manuellt satte timings til 2 - 3 - 2 - 5, måtte jeg resette BIOS for å kunne starte maskina igjen. Prøvde igjen med 2 - 3 - 3 - 5, bootet, men PCen kjørte ikke stabilt. Testet disse timingsene også med MemTest 86+, og fant mange feil. Jeg kjørte brikkene på 3 - 3 - 3 - 8 en stund, men nå på mandag sendte jeg "Infinion"-brikka i retur til Netshop. De fant ingen feil (selv om jeg prøvde å være så tydelig som mulig i e-post og returskjema), og den er nå på vei tilbake hit. Over telefon med Netshop kundeservice anbefalte de meg å ringe en annen ansatt som hadde hatt mer med OCZ å gjøre, som igjen anbefalte meg å sende begge brikkene i retur. Så jeg får vel greie meg uten fungerende PC noen dager. Edit: De har nå stoppet utsendelse av pakken for å vente på den andre brikka. Skulle tro det bare var å kontrollere brikkenavn, ved hjelp at ett eller annet program, opp mot klistrelappen på utsiden av brikka, der det står "OCZ4002048ELDCPE-K" Endret 10. november 2005 av Pearwood Lenke til kommentar
AkselJ Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 har samme brikkene jeg også, fungerer fint på 2.3.2.5, står noe om at hovedkorte må takle timingsene eller noe også på ocz sin side Lenke til kommentar
Flyndresnik Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 (endret) har samme brikkene jeg også, fungerer fint på 2.3.2.5, står noe om at hovedkorte må takle timingsene eller noe også på ocz sin side 5132962[/snapback] Kan du prøve Everest eller noe lignende program for å se om brikkene dine er av samme type? Link til Everest Jeg har prøvd brikkene mine på både et Abit NF7S v2.0 og i en Shuttle SN25P (med AMD 4200X2 CPU), henholdsvis nForce 2 Ultra, og 4 Ultra. Så hovedkortene skulle greie de timingsene greit. Edit: Sendte inn begge brikkene, og har fått nye igjen. Takk for sjokoladen Netshop! Endret 23. november 2005 av Pearwood Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå