Propaganda Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Noen erfaringer? frister litt med billige priser, og er det så lett som det ser ut til? please share Lenke til kommentar
jt1 Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Det fungerer enkelt og greit det. Bare å følge de enkle instruksene som blir gitt. Lenke til kommentar
Slettetavmeg Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 allofmp3.com er mye billigere, og funker brillefint. Jeg kjøper en god del derfra. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 allofmp3.com er mye billigere, og funker brillefint. Jeg kjøper en god del derfra. Hvorfor det? Jeg ville ikke støtta russisk mafia... Ikke ei krone går til artist eller plateselskap. Jeg laster heller ned "ulovlig" (opphavsrettindustrien mener forsåvidt at allofmp3 også er ulovlig). Når det gjelder iTMS så ville jeg ikke benytte meg av den pga. 1. DRM 2. Møkkaformat 3. http://www.downhillbattle.org/itunes/ Lenke til kommentar
Slettetavmeg Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 allofmp3.com er mye billigere, og funker brillefint. Jeg kjøper en god del derfra. Hvorfor det? Jeg ville ikke støtta russisk mafia... Ikke ei krone går til artist eller plateselskap. Jeg laster heller ned "ulovlig" (opphavsrettindustrien mener forsåvidt at allofmp3 også er ulovlig). Når det gjelder iTMS så ville jeg ikke benytte meg av den pga. 1. DRM 2. Møkkaformat 3. http://www.downhillbattle.org/itunes/ Hvor har du det fra at det er mafiaen som eier den butikken? Og den er frikjent i det russiske rettsystemet, så den er 100% lovlig å handle i. Dessuten har de en del der som er vanskelig å finne på de fleste torrent-sites o.l. Men jeg er helt enig i dine grunner til å ikke handle hos iTunes da. Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 12. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2005 hmmm.. ja,får se om det blir no av uansett... handler ikke ofte musikk for å si det sånn... Lenke til kommentar
fakey Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Kan vel også legge til at id3 taggene er fullstendig feil hos Itunes Music Store. Sjanger, årstall kan være utrolig feil hos dem.. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Hvor har du det fra at det er mafiaen som eier den butikken? Og den er frikjent i det russiske rettsystemet, så den er 100% lovlig å handle i. 4995736[/snapback] Rykter IANAL og ikke stoler jeg på platebransjens løgneriske advokater heller, men en advokat som representerer den norske platebransjen påstod at det er ulovlig å benytte seg av Allofmp3 i Norge. Jeg anbefaler gode fildelingstjenester forran Allofmp3 Lenke til kommentar
Smooth Ceiling Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 (endret) Et synspunkt her: http://www.museekster.com/allofmp3faq.htm#...llofmp3%20legal? Og det som blir sagt nedenfor støtter hva olsen sa. Sakset fra Toytown Munich: Lots of MP3 sites are based in Russia because the licensing laws are different there. It is actually perfectly legal to download from AllofMP3 or similar sites providing you are in Russia at the time. If you're not in Russia, then you are infringing copyright and it's illegal, as I keep reminding this good friend of mine. I guess it's in English for the benefit of all the non-Russian speakers who travel to Russia in order to download the new Coldplay album. Endret 18. oktober 2005 av Sundiver Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Hehe, nesten rørende å se hvilken omtanke visse mennesker her inne har for artister og plateselskaper. Lurer på om dere er like opptatt av arbeidsforholdene hos de stakkars menneskene som har slavet for å sy sammen garderoben din eller satt sammen den nye pcskjermen din?? Eller valgte du kanskje det som gav best "value for money" uten å tenke slik? Slik jeg gjør når jeg helt legalt fyller opp harddisken min med musikk fra allofmp3.com. Tenkte jeg det ikke... Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Lots of MP3 sites are based in Russia because the licensing laws are different there. It is actually perfectly legal to download from AllofMP3 or similar sites providing you are in Russia at the time. If you're not in Russia, then you are infringing copyright and it's illegal, as I keep reminding this good friend of mine. I guess it's in English for the benefit of all the non-Russian speakers who travel to Russia in order to download the new Coldplay album. 5022013[/snapback] Nå ja, åndsverkloven sier at det er ulovlig å laste ned fra "ulisensierte kilder" eller noe slikt, så at det er ulovlig å benytte seg av Allofmp3 i Norge er ukjent. Jeg aner ikke, og jeg bryr meg heller ikke iom jeg heller benytter meg av en god musikktracker Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Laster som regel ned ulovlig. Liker jeg det jeg hører kjøper jeg plata. Bare jeg som synes det er mer kos å sette inn Led Zeppelin 2 i spellern, sette seg ned og kikke litt i coveret i stedet for å trøkke på en fil? Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Å laste ned musikk er i og for seg en uting. Det bidrar til å spre musikk av dårlig kvalitet. Hvis folk kunne sett på en mp3-fil som en demo for sangen, og kjøpt musikken på fysisk plate om de likte det, hadde ikke platebransjen hatt et problem. Dette kan platebransjen bruke til deres fordel. Hvilken glede har du forresten av en sang lastet ned fra iTunes, om den skal spilles av på et high end-anlegg? Anlegget vil avsløre komprimeringen tvert. Den dagen jeg personlig kommet til å kjøpe musikk gjennom nedlastning, skal følgende krav være oppfylt: 1: Filen må være i såkalt lossless format, slik at kvaliteten ikke blir forringet. 2: Lisens må sendes på fysisk papir i posten, i tillegg til det elektroniske. Lenke til kommentar
blured Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Tviler på at du vil få sendt lisensen fysisk hjem i papir i posten. Men at formatet du kjøper er lossless blir nok ikke umulig. Er enig med deg. Lykvaliteten er enormt viktig. Er vel ingen som vil høre på musikk med dårlig lydkvalitet. Da går man glipp av mye. Musikken blir kjedelig hvis de lyseste og mørkeste tonene blir borte. Jeg klarer f.eks ikke å høre på musikk på radioen. Det er altfor dårlig lyd. Når lydkvaliteten på musikkfilene på Pc'en blir nesten like dårlig er det ikke like morsomt å høre på musikk. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 For ikke å snakke om når man kommer på fester hvor folk som bor der ikke har kbs-gehør. Fyre opp dårlige hitlåter brent ut på CD fra MP3 på 64 kbs f.eks. Grusomt irriterende. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 For ikke å snakke om når man kommer på fester hvor folk som bor der ikke har kbs-gehør. Fyre opp dårlige hitlåter brent ut på CD fra MP3 på 64 kbs f.eks. Grusomt irriterende. 5356182[/snapback] 64kbps er nok hakket for lite ja, men fæst er fæst Skal jo ikke høre på musikk uansett. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Samme person fyrer opp sånt i bilen, og det er spesielt irriterende de ganger jeg sitter på med han, for å slippe en lenger reise med hurtigbåt. Lenke til kommentar
Sondre^^ Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Er vel ingen som vil høre på musikk med dårlig lydkvalitet. jo, det er det faktisk skuffende mange som vil.. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 verste er jo at iTunes musikken som man faktisk betaler for bare har 128kbps såvidt jeg husker. ulovlig nedlasta har jo faktisk høyere kbps. er dog klar over at iTMS er AAC og at det andre er MP3 og at det sikkert kreves mindre kbps i AAC for å få bra kvalitet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå