Gå til innhold

nettrøbbel, sannsynligvis virus EDIT: mulig løst!

Anbefalte innlegg

EDIT: Da jeg etterhvert så at andre med telenor hadde problemer med world of warcraft i kveld kikket jeg på telenors driftsmeldinger. Der står det at de har problemer med utenlandstrafikken. Så denne saken er nok løst - og jeg er flau over at jeg ikke kom på det først i kveld :p

Har en kompis som fikk et meget rart problem i kveld. Etter å ha innstallert power dvd6, så skulle han starte det opp. Det fungerte ikke så han rebootet. Da han var inne i windows fungerte plutselig ikke winupdate-siden, housecall.trendmicro og WoW ville heller ikke koble til servere. De aller fleste andre sider fungerer 100% fint.

Norton Inet Security finner ikke noe som helst, men ga plutselig en beskjed om en automatisk blokk av Bo-Facil-trojaner. Men det jeg finner om dette på nett virker veldig gammelt så tror det her var en mer tilfeldig "standard" norton-alarm om portscan feks.

Ms antispyware fant noe vanlig adware, men tror ikke dette er årsaken til problemene. Det programmet fant var: NCase Browser Modifier (2 signatures)

Host-fila er 100% ren og fri for problemer.

Hijackthislog:

http://hjt.iamnotageek.com/parse.php?log=117777

Ser ikke ut til å være noe gæli her heller.

Er det noen som har noen ideer? Zujlik spesielt? Du har jo god peil :)

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...