Fotoentusiasten Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Jeg får opp Bootfailure Press any key to restart i XP Trykker på reset knappen og maskinen booter normalt. Hvis jeg skrur av maskinen og starter igjen får jeg opp samme feilmelding. Hva er feil? Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Kommer det opp en feilmelding som du vil dele med oss, er det kanskje litt lettere å svare ordentlig. Lenke til kommentar
Fotoentusiasten Skrevet 20. august 2002 Forfatter Del Skrevet 20. august 2002 Kommer det opp en feilmelding som du vil dele med oss, er det kanskje litt lettere å svare ordentlig. Skjønte ikke helt hva du mente med denne setningen. Mitt spørsmål er hva feilmeldingen jeg skrev over betyr. Beklager hvis feilmeldingen var "utydelig" skrevet. Feilen som kommer opp ved oppstart er omtrent den samme som om det skukke sitte en diskett i diskettstasjonen. Feilmelding er: Bootfailure Press any key to restart Presser en key og det skjer ingenting. Trykker på "reset" knappen og maskinen booter normalt. Hvis jeg da skrur av maskinen på normal måte og deretter starter opp igjen kommer samme feilmelding opp. Bedre nå? Lenke til kommentar
covah Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Prøv å bytte IDE kabelen som harddisken din er på (sjekk også om noen pinner er bøyd/knekt på harddisken). Er harddisken din koblet på en RAID kontroller? Dersom den er det, bør du kanskje prøve å oppgradere driveren til RAID kontrolleren. Det kan også være feil på boot-partisjonen din. Kjør en checkdisk for å sjekke dette. Dersom ikke noe hjelper, kan du laste ned og kjøre harddisk leverandørens disksjekke verktøy for å se om det er noe fysiskt i veien med harddisken. Lenke til kommentar
Energizer Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Høres ut som om logon fila er litt herpa. Hadde sammet problemet selv. Bruk gjennopprettningskonsollen og kopier en ny logon.exe fil fra winxp cd`n. Skulle hjulpet.. :wink: -------- Intressert i ny router eller server? Kanskje maskin til og spille gamle spill på ? 2stk. 166-200mhz selges! KOMPLETTE! Send en e-mail eller sjekk http://www.geocities.com/lnm40871256 for mer info. Send gjerne mail med spørsmål eller forslag til pris :wink: [email protected] ---------- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå