Snøspade Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 (endret) I går klikka både CD og DVD stasjonen min. Eller PCen for den saks skyld... Greia er at PCen ikke finner stasjonene, ergo jeg kan ikke installere WoW, eller brenne musikk. Derfor spør jeg her: Er det noen som har peiling på hva som kan være galt når PCen ikke reistrerer DVD og CD-rom'ene. De kommer ikke opp på Min Datamaskin og reagerer ikke når jeg putter en plate i. Har prøvd å ta ut og sette inn strøm-kontakten og IDE-kablene og restarte. Det funker ikke. Har også vært i BIOS og sett. Begge står på som de skal; Secondary Master og Secondary Slave. Har heller ikke puttet inn noe nytt i kassa siden DVD stasjonen kom til gårds i begynnelsen av Juni. Endret 11. oktober 2005 av Optimuz Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 ossen HK har du.. nevn så mye som mulig.. om du ikke har peil.. "kan" du gjøre følgene... start->run/kjør->dxdiag så skal du kunne se noe om pc'n din.. Lenke til kommentar
mr messenger Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Jeg har samme problem som han!! Hva kan jeg gjøre? her er tråden min! http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=481416 Lenke til kommentar
Snøspade Skrevet 12. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2005 Har funnet feilen. Etter en del roting rund på manskinen kom jeg frem til Enhetsbehandling. Der fant jeg ut at begge stasjonene, av en eller annen grunn, var deaktivert. Når jeg da høyreklikka->aktiver virket kom de opp på Min Datamaskin. Prøv det mr messenger. Lenke til kommentar
mr messenger Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 (endret) Hei. Jeg også går på Start -> Kontrolpanel - > System -> Maskinvare -> Enhetsbehandling men jeg finner ikke DVD-/CD-ROM-stasjoner. der... Må tilføye at jeg tok en systemgjenoppretting igår tilbake til før dette skjedde, men da var dem heller ikke i Min Datamaskin. Men jeg glemte å sjekke om de er i Enhetsbehandling da!! Kan prøve og ta en systemgjenoppretting og sjekke Enhetsbehandling etter det. Hva gjør jeg da Optimuz? Endret 12. oktober 2005 av mr messenger Lenke til kommentar
HAG Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 "Mista" disken i maskina for ei stund siden - synderen var IDE kabelen mellom disken og hovedkortet. Maskina hadde fungert prikkfritt i flere måneder uten arbeid på innsida, rekna ikke kabelen som mulig syndebukk, siden den var urørt i flere måneder. Tok fram en annen IDE kabel og disken kom tilbake og var med i flere år til maskina blei "pensjonert" i vår... Lenke til kommentar
mr messenger Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Ja. Jeg skal hvertfall først prøve å ta en systemgjenoppretting tilbake til før dette skjedde og så skal jeg sjekke Enhetsbehandling. Hvis ikke dette fungerer, så kjøper jeg nok en ny IDE Kabel ja... Lenke til kommentar
mr messenger Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Det fungerte dårlig det Etter en systemgjenoppretting til så var den ikke å finne i Enhetsbehandling. hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
Snøspade Skrevet 12. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2005 (endret) Prøvd å dra ut og sette inn IDE kablene? Kan hende det er noen galt med dem. Endret 12. oktober 2005 av Optimuz Lenke til kommentar
kvase Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 har dere sett i bios mulig feilen ligger der eventuelt på enhetsbehadling tja se om det er aktivert der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå