Waderian Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Hei. Trenger litt hjelp med valg av TV-kort til min bærbare maskin. Har ikke anledning til å skaffe meg TV nå, og det er vel ganske uaktuelt i overskuelig framtid også, så derfor ønsker jeg et TV-kort til "lappy" så jeg kan spille xbox 360 når den kommer ut. Har sett at xbox'en leveres med scart og HD(?)-kabel, men er usikker på hva dette vil si. Regner med at det bare er å kjøre scart'en i et adapter, men ville vært fint om noen kunne bekrefte dette. Når det så kommer til selve TV-kortet, har jeg ingen anelse om hva som er bra eller verdt å kjøpe. Valget står mellom et PCMCIA-kort, eller et USB2-kort. Ønsker helst et USB2-basert kort, ettersom jeg da kan ta med meg kortet når/hvis jeg skal bytte maskin, men hvis ytelse/kvalitet skiller veldig mellom de forskjellige typene, vil jeg selfølgelig ta dette til følge. Vil i utgangspunktet ha et kort med stereo, men samtidig vil jeg nødig overskrive 1000kr. Det er vel også verdt å nevne at kortet kun skal brukes til å spille xbox, tv-titting er dermed et helt unødvendig kriterium. Sjekka komplett sine sider, og kom fram til disse alternativene: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300730&cks=PRL http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=313597&cks=PRL Har som sagt ikke veldig peiling på dette, så all hjelp mottas med takk! Lenke til kommentar
Taken Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Jeg har ikke så veldig stor peiling jeg heller, men har vært borti 2 forskjellige tv-kort. Begge de er ihvertfall umulig å bruke med x-box, fordi det er imellom 1-3 sekunder delay på signalene da de går igjennom pc'en. Altså du ser alt du gjør i spillene sekunder etter de egentlig har skjedd. Det er jo mulig det finnes noen tv-kort som er kjappere der ute da... Lenke til kommentar
Kløno Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Kan en bruke XBoxen rett på LCDskjermen en vanligvis bruker til PCen. DVI?VGA? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå