acon Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Hei, lurt på hvor man får fatt i billige bildeler, helst på nett, eller andre butikker (bor i stavanger). Er på utkikk etter pris på clucth til Golf II. Et annet spørsmål er; hvis jeg kjøper senkesett, hvilken standard må den opprettholde, kan jeg f.eks kjøpe utenlands? Antar deb må godkjennes av biltilsynet, hva koster dette isåfall? Eventuelt norske butikker med senkesett til Golf II Lenke til kommentar
Darksun Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Så vidt jeg vet, og jeg prøver ikke å skryte på meg noen som helst erfaring her, så er alt du trenger TÜV-papirer på senkesettet så er det i boks. Du må bare vise det hos biltilsynet mot et beløp på noen hundringser. Lenke til kommentar
acon Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2005 Hva er forresten forskjellen på senkefjærer og senkesett, altså, forstår jo at du bare får fjærene hvi du kjøper dem, men hva har det å si i praktisk betydning? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 (endret) Senkesett er fjærer og dempere, hvis annonsen tilsier noe sånt som: Senkesett 60/40 - 60/60 - 80/60 eller 80/80.. Kalles også komplett senkesett (får disse også fra og med 20/20...) Senkefjærer senker sjelden mer enn 40/40 da originaldemperene blir for lange og myke... Vet du får noen som gjør det, men kjøp et billig fjærsett, så sekker det en gooood del (prater av erfaringer , har selv gamle Jamexfjærer på min, og den er 60-senka rundt om med 40-fjærer ) De nye Jamexfjærene er dog veldig bra, og kan annbefales Edit: Godkjenning av senking koster 550,- Endret 11. oktober 2005 av Pluggen Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Eiker motorshop selger ganske rimelige Lesjöfors sett. Men de er vel litt i samme klasse som det Jamex-settet han ovenfor her har hatt litt blandede erfaringer med. Lenke til kommentar
exs Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 kan anbefabefale inter alloy fjører..de har litt lenger levetid enn jamex.. og skal du ikke bytte dempere så bør du ikke ha lavere enn 40mm for da ryker demperene etter kort tid som sagt tiligere i denne tråden Lenke til kommentar
Kjeksen Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 (endret) Hmm..blir bilen litt stivere dersom man bare kjøper fjærene? edit: KJØPER, ikke KJØPERER. omg Endret 12. oktober 2005 av Kjeksen Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Ja, det gjør den Jamex har fått ny (og bedre) leverandør på fjærene sine, så nå er de bedre enn før Lenke til kommentar
Kjeksen Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 (endret) Er der en skandinavisk nettbutikk som selger jamex fjærer? Endret 12. oktober 2005 av Kjeksen Lenke til kommentar
miXer Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Har hørt at den magiske grensen på når du må vise bilen med senk er 40mm. Stemmer dette? Isåfall må jeg finne frem TÜV papirene mine og frese avgårde! Lenke til kommentar
Terradoc Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 (endret) Hmm..blir bilen litt stivere dersom man bare kjøper fjærene? edit: KJØPER, ikke KJØPERER. omg 4993621[/snapback] Den blir nok det mindre krenging i svinger....men ubehagelig på fartsdumper og grusvei såklart. Kjører selv en 40mm senka Toyota Celica.. ligger svært godt på veien! Endret 14. oktober 2005 av slakt Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Har hørt at den magiske grensen på når du må vise bilen med senk er 40mm. Stemmer dette? Isåfall må jeg finne frem TÜV papirene mine og frese avgårde! 5003711[/snapback] Du må vel vise bilen uansett når du har senka den. Etter at du har tatt forstillingskontroll og fått papirer på dette såklart. Den "magiske grensen" tror jeg kanskje du har forveksla med når du bær bytte til kortere dempere framfor standarddemperne dine. Lenke til kommentar
acon Skrevet 14. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2005 (endret) Har hørt at den magiske grensen på når du må vise bilen med senk er 40mm. Stemmer dette? Isåfall må jeg finne frem TÜV papirene mine og frese avgårde! 5003711[/snapback] Du må vel vise bilen uansett når du har senka den. Etter at du har tatt forstillingskontroll og fått papirer på dette såklart. Den "magiske grensen" tror jeg kanskje du har forveksla med når du bær bytte til kortere dempere framfor standarddemperne dine. 5005379[/snapback] Hvor viktig er ded med forstillingskontroll, og hvor mye vil det komme på sånn ca? Endret 14. oktober 2005 av acon Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Hadde 4 hjuls kontroll på bilen min og betalte 1100 for den. Ved bytting av fjærer bør du ta kontroll på bilen etterpå. Lenke til kommentar
miXer Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Hvor viktig er ded med forstillingskontroll, og hvor mye vil det komme på sånn ca? Grunnen til at du tar en forstillingskontroll er for å se demperne er riktig stilt inn, ellers kan du slite på en av sidene på dekket/dekkene som vil føre til etter veldig kort tid punktering! Annbefales å tas etter bytting av dempere! Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 (endret) Firehjulskontroll er ganske så viktig, og hvis du ikke tar det vil det på både lang og kort sikt koste deg mye mer enn de tusenlappene denne kontrollen vil komme på. Dekkene dine vil bli mye fortere slitt, og etterhvert vil det slite på hele hjulopphenget ditt hvis det skal gå skjevt hele tiden. Som et lite "skrekk"eksempel kan jeg vise deg bildet jeg tok av de gamle vinterdekkene mine foran to uker etter at jeg senka bilen min uten å ha tatt hjulstillingskontroll: Endret 17. oktober 2005 av walter_melon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå